Special! - "Θάβοντας" τα Nobel Φυσικής (και Χημείας) 2024
Specials! ·Διάρκεια 00:53:58 · Download
Για άλλη μία χρονιά σχολιάζουμε τα Νόμπελ της σουηδικής ακαδημίας. Φέτος Φυσική και Χημεία πήγαν στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).
- Λάθος ο μεσημβρινός του Greenwich
- Ζούσε στην πλάνη ο Θέμος
- Νόμπελ Φυσικής
- Συζήτηση σχετικά με ΑΙ
- Δράμα στο χώρο του AI
Aftershow: smartwatches αναζήτηση για τον Γιώργο
Επικοινωνία: notatop10.fm/contact
Youtube: @NotATop10
📝 Απομαγνητοφώνηση επεισοδίου ▾
[0:00:01] Πριν ξεκινήσουμε το θάψιμο για τα φετινά Νόμπελ φυσικής, ήθελα να θάψω λίγο τους Άγγλους. [0:00:10] Τους Άγγλους OK; [0:00:13] Λοιπόν έγινε CARDS την τελευταία φορά που βγάλαμε που κλονίστηκε η πίστη μου στην επιστήμη, αλλά στο. [0:00:23] Ανακάλυψα ότι ο μεσημβρινός του Γκρινουιτς Ξέρεις, η γραμμή αυτή που περνάει από το Λονδίνο και από το Αστεροσκοπείο και είναι. [0:00:34] 20 λεπτά Ξέρωγω από το σπίτι μου και πάντα έλεγα ότι ξέρεις. Δουλεύω στα εμείς και το σπίτι μου είναι σε άλλο η σφαίρα και τα λοιπά. [0:00:43] Είναι μούφα, τι είναι μούφα, Τι είναι εσύ είναι μούφα. [0:00:47] Δεν είναι το 0 0 0 που ξεκινάει. [0:00:53] Η μέτρηση του γεωγραφικού μήκους της γης και δεν είναι το μηδέν μηδέν από το 1984 ο κ. Και τι είναι κύριος εδώ και 40 χρόνια; [0:01:04] Και που είναι ούτε ούτε εγώ το πίστευα, τι να πεις πως ακούγεται κουλό; Έτσι γιατί πας εκεί και σου λένε Α Μεσημβνός του Grenius Γράφουνε πάνω το μηδέν και τα λοιπά είναι 100 M πιο πέρα. [0:01:21] Ανατολικά, εντάξει, Μωρέ. [0:01:24] Παλεύεται μου έλεγε 100 M. [0:01:28] Άκου τι έγινε; Το υπήρχαν Περπατούσα, ας πούμε και είχανε βάλει. Έχουν αυτά τα σημάδια στο δρόμο πεζοδρόμιο πιούνται μεσημβρινό καμιά φορά ή έχουν κανένα άγαλμα, Ξέρωγω και πέτυχα ένα τυχαία. Την περασμένη βδομάδα και λέω Α κάτσε να βρω και μερικά ακόμα και ανοίγω το application στο τηλέφωνο για να μην ψάχνω τυχαία και λέω θα ακολουθήσω τη γραμμή μηδέν. [0:01:55] Γεωγραφικό μήκος. [0:01:58] Χρησιμοποιώ ένα λέγεται Galilleo, είναι ωραίο για αυτά και πάω εκεί πουλεγε μηδέν ας πούμε και δεν έχει τίποτα ενώ θα έπρεπε. [0:02:10] Λέω ρε sate τι και άρχισε να ψιλιάζομαι λίγο στην αρχή νόμιζα ότι δεν ήμουν στο σημείο. Δεν ήταν ακριβές στο αλλά τελικά όχι. Ήμουν ακριβώς εκεί. [0:02:27] Μετά λέω. [0:02:29] Μάλλον λέει όταν τα τα βάλανε αυτοί γιατί αυτά μπήκανε και πλακάκια 2000 που ήταν η χιλιετία και λέω εντάξει τότε δεν είχανε κινητά και αν θα τους ξέφυγε. [0:02:42] Αλλά ούτε αυτό ισχύει. [0:02:46] Και αυτό που ανακάλυψα μετά από λίγο ψάξιμο είναι το μηδέν. Δεν έχει σχέση με το με το Μεσημβρινό του Γκρινουιτς είναι από το μηδέν ένας άλλος μεσημβρινός που είχε ένα άλλο τεχνικό όνομα. Μπορεί να δοκιμάσω ένα κρεατές τώρα αν πάρεις το ας πούμε στο Google Maps και πας στο Αστεροσκοπείο του Greenwitch και βάζεις με το χέρι ένα. [0:03:12] Ξένα marker θα σου βγάλεις συντεταγμένες, δεν θα βγει ακριβώς μηδέν. [0:03:16] Πιο θετικά οκ άρα. [0:03:21] Και πότε και είπες αυτό άλλαξε το 84. [0:03:25] Το 84 και θέλω να θάψω τους Άγγλους Γιατί πας εκεί και τίποτα καλά σαν να μην έχει συμβεί πολλά ποτέ αυτό γιατί θέλουν τα έσοδα από το πηγαίνει στη από τους τουρίστες και τους χαζούς εμείς τους επιστήμονες πλέον να πάμε στο greenith να σταθούμε και στα 2 ημισφαίρια. [0:03:46] Και τσαντίστηκα τόσο πολύ που κοίταζα άδεια για να στίσω ένα μικρό ομιλία. Θέλω να πάω στο γκρινούτσι και να πάω στα 100 M πιο δίπλα και να βάλω μια τεράστια ταμπέλα και να πω εδώ είναι ο πραγματικός μεσημβρινός και να έχω και μία ομιλία που. [0:04:04] Ξανά εξηγώ γιατί και ναρχεται εκεί ο κόσμος το να κλέψει στην πελατεία του αστερικού του greek. [0:04:13] Και για να το κλείσουμε αυτό το εκτός ότι απογοητεύτηκα ξέρεις, είχα έρθει το 2004 πρώτη φορά στο Λονδίνο και είχα το πρώτο μέρος που πήγα ήταν το αστεροσκοπείο του Greenweet για να σπατήσω και στα 2 μισέρια μούφα έτσι; [0:04:32] Εάν κλείσω να πω γιατί έχει γίνει αυτό και τι έχει γίνει πραγματικότητα; [0:04:38] Για πες. [0:04:40] Εν τέλει έχει να κάνει με τη γύρω. Δεν είναι εντελώς τέλεια και σφαιρική. [0:04:47] Ο τρόπος που ορίζεται το μηδέν και σε μοντέρνα, ας πούμε συστήματα είναι σε σχέση με το κέντρο Μάζας της γης. [0:04:58] Και το κέντρο μάς μπορείς. [0:05:03] Και παραδοσιακά στο greens απτην αρχή ήτανε ουσιαστικά παίρνεις, εντάξει, είναι λίγο πιο τεχνικό και αστρονομικά, ας πούμε, με αστρονομικές προβλέψεις ήταν στην αρχή, αλλά πρέπει να ξέρεις που είναι το κάτω, οπότε αν πάρεις μία κλωστή με ένα βαρίδι, ας πούμε εκεί που θα κάνει point προς τα κάτω είναι το Ποτίτο Κέντρο Μάζας του Σώματος και αυτό θα ίσχυε αν η γη ήταν μία τέλεια σφαίρα ομογενής εντελώς. [0:05:34] Αλλά φαντάσου τώρα ότι παίρνεις αυτή την τέλεια σφαίρα και έχεις δίπλα. Ξέρω γω το everyes τι κάποιο άλλο τεράστιο βουνό για αυτό έχει μια μικρή βαρυτική έλξη, οπότε αν έχεις αυτή την κλωστή, ας πούμε, δεν θα δείξει προς το κέντρο της γης θα πάει. [0:05:49] Λίγο πέρα. [0:05:52] Γιατί θα το θα σε κάποιες ελάχιστες; Ξέρεις δευτερόλεπτα της μοίρας off Ok τα καταλαβαίνω όλα αυτά, αλλά πώς σχετίζεται με το Μεσημβρινό; Δεν καταλαβαίνω. [0:06:05] Αυτό που έγινα το 1880. Πότε έγινε αυτό την πρώτη φορά; Εντάξει, το κάναν αστρονομικά, ας πούμε και το κάτω ήταν εκεί που ήταν η βαρύτητα και τραβήξανε μία γραμμή να με σιβηλό και πάνε OK δε θα το πούμε μηδέν, αλλά δεν έχει. Θα μπορούσε το μηδέν να ήτανε στο Ξέρω γω στο Γιοχάνε. [0:06:27] Στο Γκρέννο δεν δείχνει στο κέντρο της Γης, δείχνει λίγο πιο πέρα γιατί ο τρόπος που είναι κατανομή μεν ας πούμε. [0:06:36] Και το πραγματικό κέντρο μάζας της γης έγινε με τους δορυφόρους δεκαετία 70 και 80 που πήρανε μετρήσεις πολλές και όλα αυτά. [0:06:48] Ναι. [0:06:50] Φτιάξανε το σύστημα βασικά το συντεταγμένων των μοντέρνο που χρησιμοποιούν όλες οι εφαρμογές τώρα. [0:06:58] Είναι βασισμένος σε ένα μοντέλο που το κέντρο Μάζας της γης έχει βγει δορυφορικά. Ας πούμε και εκεί ορίζει στο μηδέν και το μηδέν δεν περνάει από το κρινκι είναι λίγο πιο πέρα γιατί το τραβάς ας πούμε κατακόρυφα πάνω, αλλά κατακόρυφα πάνω δεν τον κρίνω για τις είναι 100 m πιο κεί μάλιστα. [0:07:21] Και από τον Κρίριο είναι από τον κρίνο της. Νομίζεις ότι είσαι; Γιατί η βαρύτητα σου δείχνει; [0:07:29] Βαρυτικά, ας πούμε, δεν δεν δείχνεις το κέντρο της Γης στον κρίνο, έτσι αυτό για αυτό ήταν off. [0:07:36] Μάλιστα μάλιστα ενδιαφέρον δε όχι απλά δεν το ήξερα. Είναι αυτό που λες ότι υπάρχει και ολόκληρη. [0:07:45] Σου λέω μεγάλο συνωμοσίας που οι Βρετανοί έχουνε κάνει συγκάλυψη, θα έλεγα, δεν με έχουνε τίποτα κάνουν κάτι πάψει φύλλα δεν το παίζει να εργαζόμενη εκεί να μην το γνωρίζουνε δηλαδή ο άλλος να δουλεύει σαν το τι θα κάνουν να ξαναχτίσουν τα αστεροσκοπείο. [0:08:06] Όλα αυτά όλα εκεί, όχι σωστό κι αυτό μάλιστα. [0:08:10] Τι να πω; Μοίραζόμαστε το μπόνους σου. [0:08:16] Θεέ μου δεν το πίστευα θείο, λέω, δεν μπορεί, δεν είναι δυνατόν τέτοια. [0:08:24] Κάποιο λάθος έχει γίνει, αλλά όχι απτο μάλιστα ωραίο. Εντάξει, δεν ξέρω, εγώ δεν έχω να μοιραστώ κάτι αντίστοιχο, οπότε μπορούμε να πάμε στο ψωμί για σήμερα. Πάμε στο κυρίως σε επεισόδιο. [0:08:40] Λοιπόν θάψιμο και εδώ φίλα θάψιμο δεν ξέρω, αλλά έχει σίγουρα συζήτηση λοιπόν το σημερινό επεισόδιο. [0:09:07] Είναι εντάξει, Έχετε δει ήδη τον τίτλο; [0:09:11] [0:09:14] Usuff Ai Ay Ai dy IT Genty ay it κάθε χρόνο κάνουμε για τα Νομπέλ φυσικής κυρίως. [0:09:30] Οπότε έτσι τώρα γράφουμε. Χθες ανακοινώθηκαν τα τα καινούργια nobel φυσικής και το 2024 λοιπόν και η σουηδική Ακαδημία τα έδωσε σε 2. [0:09:44] Κυρίως. [0:09:46] Των Αμερικανών Τζον Hopfied και τον Καναδά Βρετανό Joffry Jeffrighton νομίζω έτσι προφέρεται. [0:09:58] Οι οποίοι. [0:10:00] Εδώ είναι που ξεκινάει το ενδιαφέρον. Βασικά δεν είναι καν φυσική. Κάνουν οι computer Science κάνουν επιστήμη τον υπολογιστών. [0:10:09] Είναι υπολογιστα που θα λέγαμε δεκαετία του 2000 υπολογιστά. Ναι λοιπόν, ο Τζον Χόβιλ είναι από το prinston. Ήτανε λογικά πρέπει να έχει πάρει σύνταξη άνθρωπος τώρα. [0:10:21] Και. [0:10:23] Ο τζέφρι Χίλτον είναι στο πανεπιστήμιο του Τορόντο. Ήτανε λοιπόν; [0:10:29] Μία σύντομη έτσι περιγραφή όχι ήτανε και που ήτανε στην Google για χρόνια 10 χρόνια και έφυγε άσε να χτίσουμε λίγο το επεισόδιο Α Ναι ναι έλα έλα λοιπόν. [0:10:41] Η δουλειά της ήταν τη δεκαετία του 80. [0:10:46] Θα πω έτσι λίγο σύντομα. Για ποιο λόγο πήραν αυτοί το Nobel και μετά θα το αναλύσουμε λίγο περισσότερο λοιπόν ο έβγαλε το 82 αν θυμάμαι καλά ένα paper που εξηγούσε για το. [0:11:01] Πώς θα μπορούσε π χ. Τον τρόπο λειτουργίας που έχει ο εγκέφαλος με τους νευρώνες και τις συνάψεις αυτό να το μοντελοποιήσεις; Ας το πούμε. [0:11:11] Στον υπολογιστή. [0:11:14] Με με το να συνδέεις διαφορετικά πώς λέγονται τα κόμβους knows νευρώνες nodes No ναι. [0:11:25] Δηλαδή να έχεις κόμβους που να συνδέονται μεταξύ τους με με συνδέσεις connections. [0:11:32] Και τέλος πάντων αυτό που έκανε ότι έβαλε κάποια. [0:11:38] Κάποιο στατιστικό βάρος σε αυτές τις συνδέσεις; [0:11:44] Που με αυτό τον τρόπο, τέλος πάντων λειτουργικού ίσως στο πρώτο νευρονικό δίκτυο. Δίκτυο λοιπόν. [0:11:54] Να πούμε εδώ. [0:11:56] Και θα πάμε στον Χίλτον και αυτά ίσως θα εξηγήσουμε πάλι λέω λίγο, ξέρεις τι είναι αυτά; [0:12:02] Ότι άρα μου πεις πότε μπορώ να θάψω Ναι, θα σου δώσω, θα σου δώσω το ο κ. [0:12:08] Σαυτό να πούμε ότι πχ. Τώρα αυτά που ακούτε τα gpt και τα και όλα αυτά είναι πολύ πιο σύνθετα από αυτό. Τώρα αυτός ήτανε το τα η τα. Οι πρώτες ιδέες, τα πρώτα concepts, οι πρωτεργάτες, δεν υπήρχε τίποτα πριν αυτή η δηλαδή είναι πολύ πιο σύνθετος ο τρόπος που λειτουργούνε τώρα τα νευρωνικά δίκτυα. Από αυτό λοιπόν, μετά όχι χίντον έβγαλε ένα paper το 85. [0:12:36] Με τίτλο στα αγγλικά είναι. [0:12:41] For boltsman masins. [0:12:43] Το 85 βγήκε αυτό πήρε την ιδέα του χόφ FED και την εμπλούτισε με περισσότερη στατιστική. Εξού και το boltman που έρχεται από τη στατιστική φυσική. [0:12:55] Το καινούργιο, το Novel που λέμε. [0:12:59] Στον που προσέθεσε ο Χίλτον είναι αυτό που λένε. [0:13:05] Back propagation δεν ξέρω οπισθο μεταφορά, δεν ξέρω πώς μπορεί να οπισθοδρόμηση ή όχι. Ναι, δεν ακούγεται καλώς τα πίσω μεταφορά. [0:13:19] Μαι τώρα να το είναι στα αγγλικά. Η πω ότι είναι propagation αυτό που έκανε ότι. [0:13:25] Όταν έχεις την είσοδο των δεδομένων και την έξοδο, το input και το output και έχεις αυτό το νευρονικό δίκτυο, δηλαδή αυτές τις κόμβους που συνδέονται μεταξύ τους και μεταξύ τους. [0:13:37] Η κάθε σύνδεση, δηλαδή ο άλφα συνδέεται με τον βήτα και το Γ αλλά δεν συνδέεται το ίδιο ισχυρά με τον βήτα και το ίδιο ισχυρά με το γάμα. Το πώς ισχυρά συνδέονται μεταξύ τους οι κόμβοι βασίζεται σε ένα στατιστικό βάρος. Αυτό που έβαλε ο Χίλτον είναι ότι αφού έχεις τα αποτελέσματα και ξέρεις ποιο είναι το στο αποτέλεσμα. [0:13:57] Ξαναπάς προς τα πίσω και κάνεις διορθώσεις σε αυτό το στατιστικό βάρος, ας πούμε χοντρικά ότι ο άλφα με τον βήτα συνδέεται με ένα στατιστικό βάρος 0,5 στο τέλος του ας το πούμε του Αλγορίθμου στο τέλος της εκτέλεσης θα γυρίσει πίσω και μπορεί αυτό το 0,5 να γίνει 0,6. Δηλαδή μπορεί να βελτιώνεται. Το λέω έτσι πολύ χοντρικά. [0:14:24] Θέλω να πω λίγο και εγώ πώς τοχω καταλάβει αυτά τα 2 δίκτυα; Ας πούμε που βγάλαμε ότι του ήτανε. [0:14:31] Έχεις μία αριθμό από εισόδους και εξόδους και αυτή είναι ξέρεις νούμερα στην είσοδο και σου βγάζει νούμερα στην έξοδο αναλόγως ας πούμε πως έχει προπονηθεί το δίκτυο και αυτά, αλλά αυτά είναι απευθείας συνδεδεμένα. [0:14:49] Ενός του Χίλτον μετά αυτή η μηχανή του boltman έχει αυτά που λες τα τα κρυφά, τα οποία δεν φαίνονται, τα οποία. [0:15:00] Μπορούν και αλλάζουνε εσωτερικά. [0:15:04] Ακόμα και αν δεν αλλάξει η είσοδος και η έξοδος. [0:15:08] Και αυτό ήταν που ώθησε, ας πούμε πάρα πολύ να δουλεύουνε αυτά γιατί ουσιαστικά μπορεί να έχεις ας πούμε, μία εικόνα εκεί και είσοδο και έξοδο να σου. [0:15:22] Έχει να είναι ίδια τα νούμερα, αλλά η εσωτερική κόμβη με αυτό το backportation μπορεί να αλλάζουν και αυτή είναι η ιδέα του. Ξέρεις το πρώτο μορφή του αυτά τα generation. [0:15:36] Που παράγουν ουσιαστικά ένα. [0:15:40] Πολύ απλοϊκά. Τώρα η είσοδος έξοδος είναι ίδια σε αυτό το μοντέλο και εσωτερικά όμως έχεις διαφορετικά. [0:15:50] Κρυφή κομβή δηλαδή παράγει, ας πούμε, περισσότερα αποτελέσματα εκεί. Από αυτά που φαίνονται λοιπόν. [0:16:00] Λεδόνα πριν ξεκινήσουμε το κράξιμο να πούμε λίγο τον koship αυτό που ήθελες και εσύ να αναφέρεις ότι ο χίντον δούλευε και στην Google και έφυγε το 2023 γιατί διαφωνούσε με κάποιες πολιτικές που εφάρμοζε η Google σε σχέση με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και το πώς αναπτύσσεται; [0:16:25] Και με τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται και λοιπά. [0:16:29] Και λίγο περισσότερο goship διαβάζοντας το στο Business insider ότι. [0:16:39] Ένας πρώην φοιτητής του Χίλτον. [0:16:43] Είναι ο κύριος Ηλία Κάτσε. Να σου πω ακριβώς γιατί είναι ρώσικο το όνομα Ηλία Σουτς και δεν ξέρω ακριβώς πού είναι ο τόνος. [0:16:58] Αυτός είχε γεννηθεί το 86 Σοβιετική Ένωση, αλλά έφυγε, πήγε στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά και δούλευε. Ήτανε από τους συνιδρυτές μαζί με τον ΣΑ M Άλτμαν του Open Ai, ωστόσο δεν ήταν στην openai που έφυγε και αυτός από εκεί, αλλά αυτός από την open, αλλά αυτός ήτανε. [0:17:19] Από τους πρωτεργάτες στο κίνημα να διωχθεί ως malman που τελικά ξαναγύρισε ο σάτμαν και τελικά τους έφαγε όλους μετά τώρα για εντωμεταξύ να παρακολουθήσει αν ακροατές μας παρακολουθήσει που το ακολουθούν όλο το δράμα αυτό εγώ δεν θα κάτσω να πω πάλι σε αυτή τη λούπα με το Open Ai Dream έχει πολύ σαμπουνόπερα ιντριγκα εκεί. [0:17:47] Δηλαδή από τα απτα 11 άτομα που είχαν ξεκινήσει την openai που ήταν πιο έλον μάσκ με. [0:17:55] Board συνιδρυτές. [0:17:56] Έχουν φύγει όλοι τώρα είναι μόνο σαν maltman. Πρακτικά, ναι, δεν ξέρω κι άλλος ένας που είναι σαν δεν ξέρω τέτοιο ποιος είναι τελικά ποιος εξελίσσεται σε super villen του εικοστού πρώτου αιώνα, αν είναι ο σάμπμαν ή είναι ο έλον μασκ; [0:18:12] Αλλά δεν ξέρω. Ο έλον ο Έλον είναι άλλο ο έλον είναι ο άλλος. Δηλαδή μπορείς να μπορείς να το κάνει με τη λογική ότι θα εξαφανίσω το μισό πληθυσμό, αλλά για το καλό του υπόλοιπου μισού. [0:18:27] Ναι. [0:18:28] Όσα μάλλον είναι λίγο πιο πεζό σε super villan που πήρε την. [0:18:34] Πήρε το openai και τοκανε επιχείρηση και πήρε mc Λάρεν. [0:18:40] Αυτό που έγινε πάλι άλλους δεν παρακολουθούνε είναι ότι η open Aet ΑΝΑ το λέει και στο όνομα Open και ο τρόπος που ήταν δομημένοι από την αρχή ήταν όχι για να βγάλει λεφτά αλλά να το κάνει το καλό της ανθρωπότητας Foundation και μέχρι που βγήκε το chat gpt και λίγο πριν ήταν όλα καλά, αλλά μόλις. [0:19:03] Είδανε τι χρήμα μπορείς να βγάλεις από αυτά και λέει ο Sam Okay. [0:19:10] Εντάξει ωραίες οι φιλανθρωπίες και όλα αυτά όλα αυτά και το καλό της ανθρωπότητας, αλλά εδώ. [0:19:15] Μπορούμε να βγάλουμε ΔΣ. Οπότε πάνε όλοι έξω το προσπάθησε να κρατήσει αυτή την αρχική. [0:19:24] Την αρχική ιδέα του ναμαστε ανοιχτή και ασφαλή τον διώξανε, αλλά μετά οι investors κύριος Microsoft πιστεύω. [0:19:31] Ναι σου λέει Δεν πειράζει, ας βγάλουμε λεφτά. [0:19:37] Και τώρα θα γίνει for profit. Κλείσανε και ένα γύρο. Ξέρεις πολλά δις τώρα σηκώσανε. [0:19:44] Εντάξει, δεν εννοώ καλά κάνουν, ας πούμε, απλώς ήταν δύσκολο. [0:19:51] Δύσκολη αυτή η μετατροπή στις εσωτερικά. Νομίζω να αποδεχτούν ότι ξέρεις τι ρε συ όμως δεν ξέρ. [0:20:00] Και νομικά πως; [0:20:03] Πόσο δεν πω τώρα δεν μιλάω, δεν μπορώ να μιλήσω ενώ έτσι π χ. Αυτή τώρα σαν ύποθε ανοιχτός οργανισμός, χρησιμοποίησαν τα δεδομένα μας για να κάνουνε train και μετά γίνονται profitable οργανισμός με τα δεδομένα τα δικά μου και τα δικά σου δηλαδή αυτό καλά αυτό αυτό είναι για όλα όλος. Ας πούμε όμως ότι οι Google τι έχεις κάνει Εσύ έχεις πατήσει; Αποδέχομαι. [0:20:29] Της ότι σου λέει η Apple ή δεν ξέρω πια υποτίθεται αυτή ήτανε η καλή. [0:20:35] Το Open Ie ναι να τώρα κλειδώνουν όλα αυτά. Όποιος πρόλαβε όσοι είχαν μέχρι τώρα τελευταία 2, 3, 5 χρόνια Άντε κάνα 2 χρόνια ακόμα μετά νομίζω θα κλείσουν αυτά. [0:20:48] Και δεν ξέρω τι θα γίνει μετά. [0:20:52] Που θα προπονητή διάβαζε ότι έγινε και μία προσφυγή κατά της ub soft της εταιρείας για όσους δεν γνωρίζουν που φτιάχνει βιντεοπαιχνίδια, γιατί πούλαγε στη meta data και analytics το χρηστών να να πιάστα αυτό. [0:21:06] Λοιπόν και έτσι μπορούμε να ξεκινήσουμε τον κύκλο του κραξίματος και να πούμε το εξής, τι σχέση έχει με το Νόμπελ Φυσικής σε όλα αυτά που συζητάμε; Έλα ντε Έλα ντε μόλις το είδα τσαντίστηκα πάρα πολύ. [0:21:25] Λέω όχι όλοι όλοι πέφτουνε στο πώς το λένε. Το Ai στο Hip στο high train, ας πούμε. [0:21:36] Όχι και εσύ ένα bel όχι πρέπει να κρατηθείς, αλλά όχι δε εκεί και εμείς Ai και Κουτσή Μαρία και το Νόμπελ μαζί. [0:21:47] Έχω να πω ή δεν ο Τύπος; Ο ο χίντον εντάξει, φοβερός επιστήμονας και ήτανε ήδη των που το λέγανε ο Νονός του Ai είχε πάρει το πολύ ωραίο turing aword που είναι το αντίστοιχο Νόμπελ για πληροφορικής. Η επιστήμη υπολογιστών το 2018. Όταν έπρεπε δηλαδή, όταν δηλαδή ακαδημαϊκά. [0:22:13] Πριν φτάσουν όλα αυτά στον κοινό κόσμο που είχανε γίνει όλες οι. [0:22:18] Ας πούμε, οι καλές ανακαλύψεις, οι οι εξελίξεις του το δώσανε όταν έπρεπε όχι τώρα που και οι κουτσιμαρία ξέρει το Ai σαν τους λοιπόν πάνω σε αυτό έχω να πω το εξής ότι το παράξενο είναι. [0:22:34] Ότι οι δουλειές που πήραν τα Νόμπελ. [0:22:38] Ήταν από το από τη δεκαετία του 80, οπότε είναι λίγο άκυρο ότι τώρα. [0:22:47] Πήρανε το Νόμπελ και ειδικά προφανώς το πήρανε με τη λογική η αιτία επειδή βγήκε το και γίνανε φίρματα ei και τα νευρωνικά δίκτυα και πας να κάνεις μία συνέντευξη και μία δουλειά και σε ρωτάνε άμα ξέρεις γι και machine learning για οτιδήποτε και ναναι αυτό που το βάζουνε όλα στα σε όλα τα job describion οπότε. [0:23:10] Για ποιο λόγο αν ήτανε τόσο σημαντική η δουλειά για τη φυσική; Γιατί δεν το δώσανε από τότε; Το δεύτερο είναι ότι μάλλον το επιχείρημά τους είναι ότι το ai χρησιμοποιείται και στην επιστήμη της φυσικής. [0:23:27] Αλλά αυτό με την ίδια λογική, δηλαδή θα πρέπει να δίνουμε σε μαθηματικούς nobel φυσικής, επειδή τα μαθηματικά χρησιμοποιούνται στην γιατί στην τελική είναι software development έτσι αυτό αλλού είναι, δεν είναι, δεν είναι. [0:23:41] Άμα διαβάσεις τις ακαδημίας, ας πούμε, το Νόμπελ της Επιτροπής, πώς τα λένε το την αιτιολογία λέει ότι. [0:23:52] Είχανε γίνει in spier πώς λέγονται, πώς είναι στα ελληνικό ότι εμπνεύστηκα. [0:23:58] Μπράβο αποειδές στη φυσική, αυτά τα βάλανε μπόσχημα. Ναι, εντάξει όχι. [0:24:06] Έχει μία λογική αυτό, αλλά είναι που λέμε κάνουμε την τρίχα τριχία. Εντάξει, ισχύει ότι ο ας πούμε είχε έρθει από background φυσικής και έχει κοιτάξει για τον μαγνητισμό στα άτομα που ο μαγνητισμός συνολικά εξαρτάται από το αν είναι τα spins, ξέρεις πάνω κάτω και όταν είναι και το ένα επηρεάζει και τα γειτονικά και ο Χίλτον. Επίσης από τη στατιστική φυσική για να. [0:24:33] Το ένα δίκτυο να βγάλει κάτι ένα νεύρωνικό δίκτυο πρέπει να ορίσεις αυτή την [0:24:38] Ας πούμε, που γίνεται βελτιστοποίηση. Αυτή είναι η ιδέα από τη στατιστική φυσική, δηλαδή έχεις ένα σύνολο από χιλιάδες εκατομμύρια σωματίδια και αλλά έχεις κάτι πίεση, θερμοκρασία που είναι μακροσκοπικό. [0:24:54] Και σου λέει κάτι για το σύστημα; [0:24:58] Αυτά τα χρησιμοποίησανε όντως, αλλά. [0:25:01] Δεν είναι αρκετό αυτό για να πάρεις Νόμπελ στη φυσική και και να σου πω το μεγαλύτερο μου πρόβλημα με με αυτό είναι ότι. [0:25:12] Αυτό περιμένω εγώ. Η προσδοκία είναι ότι μία ανακάλυψη για Νόμπελ φυσικής. [0:25:23] Είναι κάτι που αποκαλύπτει κάτι για τη φύση. Ξέρω γω όταν ανακαλύφθηκε. [0:25:30] Ξέρεις; [0:25:32] Ξέρεις το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο του Einstein που εξηγήθηκε ή το Μποζονιο Highs ή τα βαρυτικά κύματα; [0:25:42] Είναι κάτι που υπήρχε στον κόσμο, δεν το είχαμε μελετήσει, βρει και το ανακαλύψαμε σαν ανθρωπότητα και είναι κάτι που γίνεται. [0:25:53] Μία φορά, δηλαδή το μποζιο Χικς. [0:25:56] Που ανακαλύφθηκε στο και σε 1000 χρόνια. Το ίδιο θα είναι και σε 10.000 χρόνια. Είναι μία ανακάλυψη. [0:26:05] Τι ιδιότητα της φύσης μας Αποκαλύπτουνε τα νευρωνικά δίκτυα για να πάρουν αυτοί το Νόμπελ δηλαδή; [0:26:16] Δεν νομίζω ότι είναι κάτι που είναι φυσική ιδιότητα του σύμπαντος ή κάποιου φαινομένου. Είναι κάτι που εμείς οι άνθρωποι φτιάξαμε. Είναι πιο πολύ engineer και είναι και βελτιώνεται και αλλάζει. Άρα πχ δεν λειτουργούν οι ίδιοι αλγόριθμοι που λειτουργούνε που έφτιαξε ο τώρα ή ο Χίλτον έχει εξελιχθεί; [0:26:42] Άρα υπάρχει κάτι καλύτερο; Ενώ π χ το όπως λες κι εσύ. [0:26:45] Μία τα βαρητικά κύματα είναι αυτά, δεν υπάρχουν καλύτερα βαρτικά κύματα και χειρότερα βαρητικά κύματα και να μην υπάρχει ανθρωπότητα να μην υπάρχει κανείς νοήμων οργανισμός στο σύνολο. Τα βαρετικά κύματα του φωτός του ακτινοβολία μελανό σώματος υπάρχουνε τα νευρωνικά δίκτυα, δεν θα υπάρχουν, δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχανε νοήμονα όντα είναι άλλη κατηγορία είναι. [0:27:11] Ένα ωραίο σχολείο είναι, είδα στο Twitter ο ο Άλεξ Δημάκης που έχει έρθει και στο podcast. [0:27:20] Α Ναι που έγραψε, Δεν ξέρω αν το Είδες ότι λέει για πρώτη φορά και ίσως η τελευταία στη ζωή μου μπορώ να καταλάβω όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες από τα 2 nobel φυσικής και χημείας, ο οποίος ασχολείται με το Α για όσους δεν το γνωρίζουν οι υπάρχουν επεισόδια που έχουμε συζητήσει για το Ai μαζί του. [0:27:43] Δεν ξέρω. Από την άλλη, ξέρεις τι με προβλημάτισε αν μου πεις και εσύ τη γνώμη σου σαυτό δηλαδή; [0:27:51] Δεν έγινε τίποτα σπουδαίο στη φυσική το τελευταίο χρόνο. [0:27:55] Ώστε. [0:27:58] Πρακτικά να πήγε το Νόμπελ σε στοι και στο Computer Science. [0:28:05] Σίγουρα έγινε δεν το τελευταίο χρόνο μόνο υπάρχουνε πάντα τεχνολογίες που ανακαλύπτουν που είναι υποψήφιες για Νόμπελ. Ναι. [0:28:16] Και αυτό το συγκεκριμένο θαθελα να ξέρω να μάθουμε κάποια στιγμή πίσω από τη την κουρτίνα αυτά τα debate και πρέπει να γίνανε εσωτερικά στην Ακαδημία του νοσοκομείου που σκεφτείκανε κάποιος θα υπήρχε που να έχει αντίρρηση εκτός αν βλέπω βγαίνουνε πώς βλέπω αυτά ομόφωνα οι μουσλί τα. [0:28:38] Δεν ξέρω πώς λειτουργεί το σύστημα. Ο τρόπος που δουλεύει είναι ότι παίρνουν υποψηφιότητες που είναι κάπως ανεπίσημες και τα κοιτάνε, ας πούμε και αποφασίζουνε σίγουρα συζητούνται αυτά και πρέπει να έχει είναι χαμός για το φετινό ξέρεις τι για το συγκεκριμένο εγώ πιστεύω ότι ο τρόπος που. [0:28:58] Δηλαδή, πώς να το πω το αποτέλεσμα; Αν προσπαθήσω να κάνω το Reverse Engineering, να το πω έτσι να πω προς τα πίσω μου φαίνεται σαν να παίρνω. OK, ποιο είναι το hype της εποχής; Το Ai Ωραία βρείτε, μου βρείτε μας ποιοι είναι σημαντικοί σε αυτό, να τους δώσουμε το Nobel; [0:29:17] Και κάπως έτσι διάλεξαν γιατί; [0:29:21] Δηλαδή το βλέπεις και στο Νόμπελ Χημείας που είναι οι 2 που δουλεύουνε στην die ml deep mind. Πώς λέγεται αυτή της Google; Ποιος δεν το γνωρίζουν και το Nobel Χημείας σε σε a IP είχε αλλά σε για τις πρωτεΐνες. [0:29:36] Και το πήρανε 3 οι 2 Απτους 3 δουλεύουνε στην Google στην τέλος πάντων σε θυγατρική εταιρεία της Google θα βγάλει αυτά τα demo μέσα στον κορονοϊό. Ήταν να πω ότι θυμάμαι ότι το το protein following σαν την ιδέα και είναι ότι να προβλέψουμε πως διπλώνονται οι πρωτεΐνες γιατί αυτό είναι που καθορίζει τη λειτουργία τους και. [0:30:00] Υπάρχουν τόσο πολλοί συνδυασμοί που είναι αδύνατο με νορμάλ μεθόδους, αλλά και πάλι για Νόμπελ. [0:30:09] Σημεία λίγο το δέχομαι. [0:30:13] Ξέρεις που λένε ότι όλη η βιολογία είναι χημεία και όλη η χημεία είναι φυσική, εν τέλει εντάξει. Χημεία πάει στο καλό ρε παιδί μου, αλλά φυσική το Νόμπελ είναι το πιο fundal, δεν έχει πιο κάτω, πρέπει να έχεις θεμελιώδη πράγματα. Πρέπει πρέπει Νόμπελ φυσικής να μην καταλαβαίνεις τι είναι. [0:30:31] Δηλαδή και το λέω με πλήρη επίγνωση σαν φυσικός, δηλαδή θα πρέπει να είναι κάτι που να μην καταλαβαίνω. Δηλαδή θα καταλάβω το θα καταλάβω το outrit κομμάτι όπως το λέει και ο δημάκης. Ο δημάκης είπε ότι τα κατάλαβες καταλαβαίνει πλήρως τα φετινά Νόμπελ ωραία το Νόμπελ Φυσική δεν πρέπει να μπορείς να το καταλάβεις, δηλαδή θα σου πούνε. [0:30:57] Τα βαρυτικά κύματα ξέρω γω εκεί που γυρνάνε τα σώματα και αλλά δεν πρέπει να καταλάβεις τα μαθηματικά, πώς βγαίνουν αυτά και να ξέρει να ξέρει η γενική σχετικότητα και. [0:31:06] Κόσμος, ας πούμε και πάνω από τον απλό, ούτε και εγώ μπορώ να το δεν μπορώ να κάνω. Πώς να το πώς λέγεται; Δεν μπορώ να αναπαράγω αυτά τα αποτελέσματα Σε αλήθεια πράγματα επίπέδου. [0:31:21] Δηλαδή έχω μείνει στο ότι έχω μάθει απτη σχολή γιατί δεν έκανα δεν έκανα διδακτορικό στη θεωρητική φυσική, στη γενική σχετικότητα για να μπορώ να κάνω αυτό που λέμε να μπορώ να αναπαράγω τα αποτελέσματα. [0:31:34] Οπότε ναι, η το φυσικής πρέπει να είναι κάτι που να βγουν να είναι μπαούλο. Να λες πω Δες εκεί τι γίνεται στο σύμπαν; Πώς λειτουργεί έτσι τόσο παράξενο; [0:31:46] Ναι, πρέπει να τουλάχιστον για την εποχή του, έτσι δηλαδή μπορεί και τώρα να λες το φωτολεκτρικό φαινόμενο και να έχεις ηλιακά πάνελ και τέτοια, αλλά σκέψη τώρα να όσοι το 1910 και 20 και 30 εκείνες τις εποχές και να σου λέει Ξέρω γω τι το φως πέφτει και φεύγουνε πράγματα φορτισμένα από τα μέταλλα. [0:32:06] Ακραία πράγματα. [0:32:07] Κοίταξε να δεις, πιστεύω ότι. [0:32:12] Το. [0:32:13] Πιστεύω ότι το James Webb κάτι θα φέρει, αλλά όχι ακόμα. [0:32:19] Αλλά θα φέρει έχει ψωμί ακόμα, έχει έχει ψωμί γιατί εντάξει, τα βλέπω τώρα διάβαζα προχθές καινούργιο ρεκόρ που βρήκαν έναν άλλο γαλαξία και. [0:32:31] Όταν κάπως μαζευτεί αυτό και ίσως βρεθεί μία θεωρία, κάτι θα φέρει κάτι σε σχέση με το σύμπαν το James Webb σίγουρα. [0:32:42] Να να μετά ναι, αλλά μπορεί να μην είναι τώρα. Μπορεί να σε 10 χρόνια Δεν ναι εντάξει σίγουρα. [0:32:48] Είναι σπάνια τα λίγα τα Νόμπελ που τα δίνουνε για απευθείας. [0:32:55] Χρονικά πρόσφατες ανακαλύψεις ξέρω γω το ήταν βαρυτικά κύματα τα δώσαν σχετικά γρήγορα μωρέ απλά και αυτά ξέρεις τι γίνεται; Συνήθως πάνε μαζί με το με το θα το πω γενικά με τον πειραματικό εξοπλισμό, δηλαδή με το όργανο δηλαδή φτιάχτηκε τώρα το James Web Start θηκε κάτι θα επιβεβαιώσει κάτι θα βρεθεί που μπορεί ο κ. Η θεωρία μπορεί να είναι από τα nintend στα either και λοιπά seventh. [0:33:20] Αλλά θα το πάρει τώρα επειδή βρέθηκε δηλαδή τώρα Άμα κάνουν το το lh και πάει σε υψηλότερες ενέργειες και βρεθεί ένα άλλο σωματίδιο Ε το ξέρεις κατευθείαν θα γίνει press release και στα επόμενα Nobel θα το πάρει αυτό και μπορεί να είναι μία θεωρία που να είναι πιο παλιά έτσι; [0:33:38] Τέλος πάντων δεν ξέρω ήτανε πολλοί δηλαδή τι ήταν λίγο ξενέρωτο δηλαδή δεν σε νοιάζει να ασχοληθείς παραπάνω, δηλαδή δεν με νοιάζει καν να μάθω τι είναι τα noble φυσικής φέτος τις άλλες χρονιές θα παρατηρήσει ο κόσμος. Δεν μπαίνουμε σε πολύ λεπτομέρεια για το τι ήταν ναι γιατί εγώ από η αντίδραση ξέρεις όχι. [0:34:03] Ακόμα και ο ίδιος ο Χίλτον, η επίσημη μία από τις όχι επίσημες. Ένα από αυτά που είπα αφού πήρε το Νόμπελ λέει έτσι. [0:34:12] Αν υπήρχε Νόμπελ για επιστήμη υπολογιστών. [0:34:18] Θα το παίρναμε θα το άξιζε. [0:34:22] Δηλαδή ακόμα και ο ίδιος δεν το περίμενε. [0:34:27] Αυτός δηλαδή τι να σου πω; Δεν ξέρω. [0:34:30] Εντάξει αυτό είναι έφερε. [0:34:36] Αναστάτωση στην Κοινότητα έχω δει έτσι πολύ ωραία και πολλά mems στο Twitter στο x τέλος πάντων. [0:34:46] Ναι, κι αυτό που μουστειλες που έχει το Dip που λέει η ταινία Twooter Scientists και καλά και λέει Κοίταμε είμαι είμαι και εγώ φυσικός τώρα. [0:34:57] Το δω και το δω και σε άλλους αυτούς που άτομα που είδα στο στο buyot τους ότι είναι. [0:35:07] Computer Science που λέει είμαι φυσικός πλέον. [0:35:13] Οπότε συνήθως γίνεται η η ανάποδη διαδρομή, δηλαδή η είδηση σε κάποιος φυσικός και επειδή δεν βρίσκεις δουλειά πας και γυρνάς στο computer Science, οπότε το κάνανε ξέρεις normalizes αυτό ότι ότι είναι legi να από φυσική να κάνεις Computer Scientist και εκεί θα μπορείς να πάρεις και nober στο τέλος. [0:35:35] Οπότε ναι. [0:35:39] Τι να πω; Δεν ξέρετε έχει το turning είναι το αντίστοιχο και δεν είναι σωστό να παίρνεις και turing και nobel. [0:35:50] Δηλαδή μου φαίνεται λάθος, δεν είναι όπως τα Όσκαρ Γκράμι και Tony Works. [0:36:00] Που είναι ο ένας και παίρνει μπορεί να πάρει. Ξέρεις για θέατρο, για τραγούδι και για ταινίες. [0:36:08] Δεν δουλεύει, είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα τελοσπάντων. [0:36:13] Τι να πω; [0:36:16] Αυτά τώρα μια και είσαι μια και σεζόν θαναι και τα Nobel θα πούμε τα σωστά τα nobel μες στη σεζόν. [0:36:25] Με ένα πολύ ενθουσιασμένος για την σεζόν που έρχεται, γιατί θα έχει πολύ ψωμί θαχει και θα έχει πολλά που δεν γνωρίζουμε γιατί συνήθως ξέρεις τα πιο ξέρεις, πιο χαρακτηριστικά, πώς θα δεις ψύφο; Δεν μου αρέσει η ιστορία. [0:36:39] Να μάθουμε ωραία πραγματάκια να να. [0:36:44] Αυτά. [0:36:46] Ωραία λοιπόν, εντάξει, λίγα και καλά σήμα λίγα και τα είπαμε ξεδώσαμε και από την άλλη εβδομάδα επανέλθουμε σε. [0:36:55] Κανονικούς ρυθμούς ξεκινάει η σεζόν. Επίσημα να να. [0:37:00] Ναι, ωραία. [0:37:03] Λοιπόν. [0:37:18] Άκου μπήκα και εγώ στο τρυπάκι. [0:37:24] Και αγόρασα έξυπνο ρολόι που λένε που λέμε στα ελληνικά Smartwags για καιρό, όχι απλού, όχι, δεν είχες. Όχι, δεν είχα ποτέ και ήμουνα. [0:37:36] Ήμουνα λίγο κατά των smart www.γιατί είχα ξέρεις, έλεγα και άλλη συσκευή που να σουρχονται ειδοποιήσεις στη ζωή σου δηλαδή πόσες ακόμα; [0:37:49] Δεν ξέρω βασικά, εγώ είχα πάρει, είχα πάρει puzzle για το είχα πάρει στον πατέρα μου πριν πάρω εγώ. [0:37:59] Και επειδή έχει αυτό το πρόβλημα, το. [0:38:02] Ναι ναι για να κινείται αυτά και είχα πάρει τότε που είναι. Είχε μία εβδομάδα μπαταρίας το οποίο λέω ο κ. Γιατί κάτι να είναι κάθε μέρα δεν αποκλείεται να το ξεχάσεις και είχε κάτι τώρα που κρατάει ξέρω γω ένα μήνα η μπαταρία κάτι τέτοιο φορτίζει και από τον ήλιο και από την κίνηση. [0:38:22] Γιατί πήρα τέτοιο που να φορτίζει και με τον ήλιο; [0:38:27] Λοιπόν, αφού με κάνει expose εδώ πέρα Ο θέμος OK λοιπόν άκου να δεις, τώρα μιλάμε, έφαγα πολύ. [0:38:35] Πολύ χρόνο από τις εντάξει δεν από τις διακοπές μου, αλλά όσο και για όσους για όσους μας ακούνε τώρα μπορεί να καταλάβετε τη διαφορά στη φωνή μου σε σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο των νέων. Είμαι πίσω στη Χιλή, έχω κανονικά και από το μικρόφωνο μου και νιώθω άνετα να μιλάω σε κανονικό τέμπο και ακουστική του χώρου. Είναι η ίδια λοιπόν, οπότε είμαι πίσω τέλος πάντων ναι κι ήμουνα στην Ελλάδα και ξέρεις έψαχνα. [0:39:03] Σκεφτόμουνα το εξής ότι. [0:39:06] Δε ερχόντουσαν ειδοποιήσεις το έναν αυτό. [0:39:11] Οι οποίες ξέρεις χτυπά το κινητό και τελικά είναι χάσιμο χρόνο να το κοιτάξω γιατί 9 στις 10 είναι αχρείαστες δηλαδή. [0:39:20] Εγώ έχω βάλει αυτό το σύστημα που. [0:39:23] Έχει το IOS φαντάζομαι και το android που μου τις μαζεύει και μου τη στέλνει συγκεκριμένες ώρες μες στη μέρα αντί να χτυπάει συνέχεια. Εγώ δηλαδή έχει 9 το πρωί 6 το απόγευμα και 10 το βράδυ. Ναι γυναίκα σου τα παιδιά σου ένα μηνύματα σουρθουν αυτά πλύνε εξαιρέσεων. Μπορείς να το ορίσεις συγκεκριμένα άτομα ή αύψη αυτά τα times sensitive να περνάνε; [0:39:50] Εγώ έχω φτιάξει ένα τέτοιο για συγκεκριμένες εφαρμογές, αλλά π χ. [0:39:54] Ενώ αν σου στείλε μήνυμα στο κινητό, μπορείς να διαλέξεις συγκεκριμένο άτοπο. Νομίζεις ότι πούμε όμως; [0:40:00] Είναι κάτι σε κάποια εφαρμογή, Δεν ξέρω αν μπορείς να διαλέξεις το άτομο, αλλά τέλος πάντων όχι πρέπει ναναι όλα ή τίποτα να εφαρμογεί τέλος πάντων, οπότε ο ένας λόγος ήταν ότι ξέρεις, σκεφτόμουν ότι αν μπορούσα απλά γρήγορα να κοιτάω μία. [0:40:21] Τι είναι απλά να κοιτάω εδώ το ρολόι και να το αγνοώ. [0:40:26] Θα είναι καλύτερα, τέλος πάντων, ένας λόγος ήταν αυτός που το σκεφτόμουνα και ο άλλος είναι ότι. [0:40:32] Ξέρεις ψιλό πήγαινα για τρέξιμο και στο παρελθόν και το τελευταίο καιρό Κάνα ενάμιση μήνα 2 μήνες τώρα το ξανάπιασα που γενικά τα τελευταία χρόνια που ήμουνα και στη Χιλή το είχα παρατήσει. [0:40:46] Και λίγο ξέρεις όλο αυτό που έχει πολύ hype το fitness πλέον. [0:40:53] Έργα δεν θα ήταν ενδιαφέρον, ξέρω γω εντάξει, αφού τρυπάω που πάω το πρωί. [0:41:00] Ξέρεις να βλέπω και τι κάνω που πάω, πόσο χρόνο κάνω και τέτοια πράγματα. [0:41:05] Εντάξει, τα Polly, Άμα κάνεις και λίγο Athless, νομίζω το τα smartworks είναι κοίταξε να δεις τι γίνεται. [0:41:14] Όσοι είναι στο χώρο πιστεύω της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δεν θέλω να το πω από τη μεριά του Gadget Απτη μεριά, τι είναι λίγο επαγγελματική, ερευνητική ή σε λίγο data free; Δηλαδή εμένα μου αρέσει να, δηλαδή θέλω να βλέπω τα νούμερα και αντιγραφικές παραστάσεις. Υπάρχει ορολογία για αυτό, ξέρεις που δηλαδή αυτό είναι αυτοί οι απορωμένοι με τα δεδομένα; [0:41:39] Τον εαυτό, ξέρεις τι δεν είναι αυτό; Μας εγώ δεν το έχω αυτό με τον εαυτό μου, αλλά τοχω τη. [0:41:46] Εδώ άλλα πράγματα μπορεί να συζητάω να μου πει ο άλλος ναι, αλλά ξέρεις κάτι το 40% σε γνωστό εγώ είμαι σε φάση. Τι είναι αυτό το 40% σταματο και πώς το βρήκαν το δείγμα και τι δηλαδή μου αρέσουνε τα εντάξει το dacctor come data Analysis κάνω, αλλά σε αστρονομικά δεδομένα οπότε δεν ξέρω μαρέσει να τα να βλέπω τα νουμεράκια και να βλέπω ότι ήτανε τόσο τη μία μέρα τόσο τη δεύτερη μέρα. [0:42:12] Δεν ξέρω, οπότε εφόσον υπάρχουν πλέον οι συσκευές, διάφορες μάρκες που κάνουν τέτοια πράγματα. [0:42:18] Λέω εντάξει, ίσως θα μπορούσα να κάνω μια τέτοια αγορά, να συνδυάσω αυτά τα 2, δηλαδή το ένα ήτανε σε σχέση με τις ειδοποιήσεις. [0:42:28] Και σε σχέση με με λίγο την άθληση ξέρεις πάω και εδώ πέρα πεζοπορίες και τέτοια στη Χιλή θα πάω και στην Παταγονία σε ένα μήνα. [0:42:39] Και κι εκεί έφτασα στο μεγάλο δίλημμα, okay, σε ποια μάρκα να πάρω; Γιατί υπάρχουνε οι κλασικές και εγώ οι a πλοί samsung οι. [0:42:49] Hawaway. [0:42:52] Και μετά υπάρχει. Υπάρχουν οι πιο fitness που είναι οι και μετά υπάρχουν και κάποιες ακόμη πιο dedicated για fitness, κάτι κόρος και sunto και κάτι τέτοιο. [0:43:03] Αυτό ναι, αυτές είναι πιολοίλοι. Αυτό που έχω δει εγώ είναι όσοι έχουνε iphone IOS. [0:43:11] Ή θα πάρουνε το applewags ή αν είναι λίγο πιο πορωμένοι με το fitness να επάνω σε garmen και 2 είχα και ένα φίλο που είχε πάρει τις one Plus. Το ρολόι βγάζει και pixel λίδες στο Pixel Watch. Τέλος πάντων υπάρχουν αρκετές μάρκες, αρκετές επιλογές. [0:43:30] Ενώ όλοι, τέλος πάντων, πρακτικά εγώ αναγκάστηκα τις αναγκαστικά κόβω τα ξέρω εγώ το Pixel Watch ξέρω γω o kambon αυτά τα έκοψα γιατί; [0:43:43] Κρατάνε σε μια μέρα η μπαταρία και και έχω και iphone και ξέρεις και μου έχουνε δώσει και άλλες συσκευές από τη δουλειά και λοιπά. [0:43:52] Οπότε αυτές τις είχα κόψει και τέλος πάντων είναι όπως λες κι εσύ πας θα σου πω ήτανε οι 3 οι επιλογές, το ένα να είναι της Apple τα ρολόγια. [0:44:03] Θα σχολιάσω μετά την τιμή και το πώς ακριβά είναι μετά είναι αυτά τα guarding που λες και μετά είδα ότι έβγαλε πρόσφατα και η huawei κάτι ρολόγια, τα οποία επειδή έχουν το δικό τους software. [0:44:15] Έχουνε πολύ καλές μπαταρίες, κρατάνε, λέει πάνω από μία εβδομάδα στις 10 μέρες. [0:44:21] Λοιπόν. [0:44:23] Ο βασικότερος λόγος που έκοψα της Apple ήταν η μπαταρία ρε συ. Δηλαδή ναι, ναι είναι επειδή έχω το ρολόι εκτός του τι θέλει φόρτισμα κάθε μέρα το μετά από Κάνα χρόνο 2 όπως τώρα δεν ξεσπιώνει πολύ θέλει και πάνω από μία φορά τη μέρα η υπόθεση και είναι δεν βολεύει σχετική σχετικά με την μπαταρία. Θέλω να είναι αυτό που κακοφάνει κάνει τέτοια πράγματα. Πρώτον ότι. [0:44:53] Κρατάει το βράδυ, πρέπει να το φορτίσεις ακόμα και αν ας πούμε ότι δεν θα κάνεις tract τον ύπνο σου. Όμως πώς θα το φροντίσετε; Θα το φτάσουμε και εκεί Εγώ θέλω να πω ότι ας αγνοήσω λίγο το κόστος και πόσο κοστίζουνε ωραία και θα σου πω γιατί το αγνοούμε προς or ώστε σουλι βγάζει την επιλογή αυτό που λέει το ultra και έχει βγει και δεύτερη γενιά Ούτρα 2 που είναι υπερβολικά ακριβά. [0:45:22] Και ούτε αυτά κρατάνε αν μου έλεγε ότι το ultra θα κράταγε 20 μέρες, θα έλεγα, ξέρεις κάτι; Ζητάς 800€ πόσο έχει αλλά αυτό; OK κρατάει μετά από και πέρα, αν έχεις το budget αν θες αν δεν θες είναι δικό σου θέμα, αλλά να μουχε την επιλογή να υπήρχε εκεί. [0:45:40] Όχι δεν είναι. Κρατάει μπαταρία, μπορεί να κρατήσει δεύτερη μέρες. Πολλά είναι Apple το θέμα ότι είπαν αν δεν κρατάει μπαταρία. [0:45:48] Εγώ εμένα αυτό δεν ξέρω που φαινόταν πάρα πολύ άσχημο. Πρώτα θεωρώ θα το πω ωμά και για όλους που μας ακούνε και μπορεί πολλοί να έχετε άπλος δηλαδή είναι ξεφτίλα να το έχεις στο χέρι σου και να έχει να έχει τελειώσει η μπαταρία, δηλαδή βγάλτο και βάλτο στην τσάντα. Δεν θέλω να το βλέπω να το έχεις στο χέρι σου με τελειωμένη μπαταρία, εντάξει; [0:46:12] Αλλά όταν είναι όταν πρέπει να το φορτίσεις κάθε μέρα το πρόβλημα είναι ότι γίνεται εμμονικό. [0:46:17] Δηλαδή εννοώ το π χ. Αυτό τέλος πάντων πήρα που λέω ότι κρατάει 17 μέρες 20. [0:46:27] Εντάξει, δεν σου λέω ότι εγώ δεν το δεν πάω στη δέκατη όγδοη ημέρα και το φορτίζω, αλλά μέσα σε 3 4 μέρες κάποια στιγμή ξέρω γω θα μπω για μπάνιο θα το βάλω θα πάρει 10% 20 δεν χρειάζεται να το έχεις δεν τοχ δεν τοχεις έννοια δηλαδή τώρα θα πάω στην πατατό 4 μέρες δεν με νοιάζει, θα αντέξει; [0:46:49] Και το εγώ σου λέω καμιά φορά που κάνω κάνα ντους Κάνα τέτοιο Ξέρω γω λέω Α πόσο έχει τώρα 54 τα 100; [0:46:56] Βάλτε να φορτίσει μέχρι να βγω από το μπάνιο θα έχει πάει στο 80, 80 σημαίνει από το 50 να πάει στο 80 ή σημαίνει 3 4 μέρες ακόμα άρα δεν το δεν τοχω δεν τοχω έννοια δηλαδή δεν τοχω φτάσει ποτέ 10% π χ. Πάντα βρίσκεις μέσα σε 10 μέρες μια ώρα να το φορτίσει γιατί εντάξει μη φάντασε ότι χρειάζεται και 10 ώρες να φορτίσει δεν είναι. Ξέρω γω ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα ρολόι είναι το βάζεις σε 01:00 έχει φορτίσει. [0:47:20] Τέλος πάντων να άκου και εκεί το και το Γιώργο από τους Badge Fu το ανέλυ και αυτός τα ρολόγια. [0:47:28] Και έτυχε όταν άκουσα το επεισόδιο της ήτανε ότι το είχα πάρει και έχω να πω το είχες πάρε το είχα πάρει γιατί κατέληξα τέλος πάντων σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο επειδή ήταν να πήγαινα σε φθηνότερο και έτυχε να υπάρξει μία προσφορά εδώ στη Χιλή που ήρθα και πρακτικά στην τιμή του φθηνότερου μοντέλου, έπεσε ένα λιγότερο ναι. [0:47:54] Και. [0:47:58] Εντάξει, δεν έχει σημασία τώρα ότι μοντέλο είναι και πώς έκανε και τέτοια. Απλά θέλω να πω ότι. [0:48:01] Έχει. [0:48:03] Θέλω να πω 2 πράγματα, πρώτον ότι αν δεν έχεις οθόνη, επειδή αυτό δεν έχει amote γι αυτή την άλλη του είδους την οθόνη, η οποία δεν είναι ωραία. OK, δηλαδή δεν είναι ωραίο σαν γκαζετάκι, αλλά επειδή έχει τύχει να πάω σε πεζοπορία αυτές τις μέρες αυτό ο οθόνη μας βλέπεις δηλαδή βλέπεις οποιαδήποτε στιγμή και έξω νασαι και στον ήλιο να είσαι βλέπεις πάρα πολύ και στην τελική ρολό είναι δηλαδή να βλέπεις την ώρα. [0:48:28] Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι που επίσης αυτό νομίζω το τόνισε και ο Γιώργος το επεισόδιο. [0:48:35] Είναι σημαντικό ότι η κουμπιά είναι Άντε med, γιατί γιατί είναι μικρή η οθόνη του ρολόγιο. Άμα βάλεις και το δάχτυλο μπροστά. Έχεις κρύψτε το 30% της οθόνης. Ξέρω γω τουλάχιστον να έχεις λίγο δάχτυλα. Είμαι εγώ 183 εντάξει, τα δάχτυλα είναι μεγάλα οπότε. [0:48:52] Τοχουν δεν το σκέφτεται ο κόσμος, αλλά το τι έχει κουμπιά και μπορείς να χειριστείς πλήρως με τα κουμπιά. Το ρολόι μπορείς άμα θες να απενεργοποιήσεις την οθόνη. Την έχω πατήσει έτσι με το άλογο της την Ελλάδα για κολύμπι στη θάλασσα. [0:49:06] Το κολύμπι, αλλά μετά με νερό δεν πατιέται αν βρέξει. Αν το ξεκινήσεις αφού μπεις δεν μπορείς, γιατί η οθόνη είναι βρεγμένη, δεν καταλαβαίνει καλά τώρα. [0:49:18] Τα πατήματα του χεριού και το βασικό πιο και τώρα θα μου πεις γιατί δεν πήρα το huawei λοιπόν; [0:49:27] Όχι είναι gies, εντάξει, θα σας πω εντάξει. Απλά το ήτανε σε πολύ σε ήτανε σχεδόν τι μισή τα μισά λεφτά πολύ πιο φτηνό, ορφανό και καλοί ποιότητα κατασκευής και τέτοια που είδα. [0:49:38] Απλά έχει το πρόβλημα αυτό που έχει φάει ban και σου έλεγε ξέρω γω. [0:49:44] Δουλεύουν όλα τα δικά τους, το κλειστό τους οικοσύστημα, ας το πούμε, δουλεύει και με ό τι συσκευή και να έχει και android και iphone και με τα πάντα, αλλά πχ κάποιες λειτουργίες δεν τις κάνει. [0:50:00] Ή όταν δεν έχεις; [0:50:03] Αυτό που λέμε είναι το integration με τα υπόλοιπα τέτοια τέλος πάντων, οπότε εν ολίγοις είχα καταλήξει πραγματικά ήταν μονόδρομος στον γιατί τα θέλουνε φόρτιση κάθε μέρα, οπότε ταχα κόψει. [0:50:14] Και τα πώς το λένε; Και της huawei έχει πώς να το πω; Έχει περιορισμούς πολλούς και νομίζω ότι το ρολόι το αλλάζεις πολύ πιο δύσκολα. Απότι το κινητό; [0:50:31] Θα σου κρατήσει 5 χρόνια αυτή αυτό εκεί δηλαδή τα κινητά νομίζω 2 3 χρόνια τα ρολόγια. [0:50:41] Εντάξει, γνωστή μου ας πούμε και είναι 4-5 χρόνια. Θα το γιατί μετά πρέπει να βγει κάτι ξέρεις και αν είσαι δουλεύουνε τώρα το άλλο το πιο καινούργιο Άντε να έχει λίγο καλύτερη οθόνη. Ξέρω κάτι τέτοιο, αλλά σημασία. Ειδικά τώρα αυτή η κάρμη έχει εντάξει, έχει καλούς σένσο ωραίο και τέτοια, οπότε αυτά δουλεύουν όλα μία χαρά. [0:51:00] Πάνε ρολόι θα λεγε κάποιος λοιπόν; Τέλος πάντων, αυτή ήταν η εμπειρία μου. Τώρα κάνω tracking εδώ το τρέξιμο μου και τα hiking, οπότε τι να σου πω ειδοποιήσεις; Όλα αυτά έρχονται κανονικά, τα πάντα κάνει τέτοια, μια χαρά, μία χαρά. [0:51:18] Και ναι, δεν ξέρω αν κάποιος θέλει να πάρει. [0:51:22] Έξυπνο ρολόι, νομίζω ότι. [0:51:27] Νομίζω άμα δεν το θες για την να το πάρεις σαν γκάτ. [0:51:31] Το νούμερο 9 μπαταρία που σε νοιάζει αν δεν αν το θες μόνο για το για το gadget της υπόθεσης. [0:51:41] Γιατί όντως το applewags ή ξέρω γω της Samsung είναι σαν να έχεις ένα μικρό samsung, ένα μικρό iphone στο χέρι σου, αλλά όντως αυτό θες το χέρι σου; Θες να έχεις ένα μικρό κινητό στο χέρι σου; Ή θες να έχεις ένα ρολόι στο χέρι σου που okay να μπορείς να δεις και μία ειδοποίηση; Άμα πας κάπου να κάνεις μία άθληση, ένα γυμναστήριο, ένα τρέξιμο, κάτι να μπορείς να κρατάς τα δεδομένα σου. [0:52:05] Νομίζω ότι εκεί είναι η το τι από τα 2 θες. [0:52:11] Δηλαδή δεν με νοιάζει μόνο κλίση στο κινητό και να μιλάω από το ρολόι. [0:52:17] Μου είναι πλάκα πλάκα εγώ το χρησιμοποιώ αρκετά αυτό μπορεί το, μπορεί και εγώ άμα το είχα να το χρησιμοποιήσω. [0:52:24] Μα ναι βασικά, δεν μπορείς να μιλήσεις, άμα έχεις ακουστικά, μπορείς να την απαντήσεις στην κλήση και να μιλήσεις με τα ακουστικά, απλά δεν μπορείς να δεν έχει μικρόφωνο. Νομίζω δηλαδή να μιλάς εγώ πολλές φορές. Δηλαδή είμαι έξω με το κινητό στη JP και παίρνει κάποιος και δεν θα βγάλω το κινητό. Τώρα θα το απαντήσω από το ρολόι, το Screen on time του κινητού το περιορίζει αν έχεις ένα ρολόι που να σου έρχονται ειδοποιήσεις και τέτοια πράγματα, η αλήθεια είναι. [0:52:52] Γιατί κόβει σε κόβεις πολύ μωρά από ειδοποιήσεις και τέτοια έρχονται πολύ, πολύ σαβούρα. Τέλος πάντων αυτά με την περιπέτειά μου με τα ρολόγια. [0:53:06] Εδώ θαμαστε, θα σας λέω τα θα κάνουμε αυτά τα εξής, ένας μήνας χρήση 2 μήνες χρήσεις. [0:53:14] Κάνε Κάνα Five k εκεί να δούμε τώρα τρέξιμο αυτό Ναι ε προσπαθώ τώρα να το οργανώσω περισσότερο, να μην τρέχω τελείως για όλα, απλά έτσι να πηγαίνω, οπότε να κάθομαι να βλέπω πόσο κάνω, τι κάνω και τέτοια θα δείξει λοιπόν είναι ο ο Γιώργος είναι που μου δίνει κίνητρο στο badgus που πάει και πέρα από δω και παίξει από δω και από κει. [0:53:39] Ο George Στεφανής να είναι πορωμένος, εντάξει σε κάνει ημιμαραθωνίος τώρα αβέρτα. [0:53:46] Αυτά λοιπόν, έγινα χαιρετούμε τζόου. [0:53:52]