NEWS! 18 Ιουλίου 2024 (The State of AI, Το τέλος του ISS, και πόσο ισχυρή είναι η ισχυρή πυρηνική δύναμη)
News! ·Διάρκεια 01:05:51 · Download
- Για το πρώτο μισάωρο, συζητάμε μεταξύ μας για το ποια είναι η κατάσταση με το ΑΙ, πώς τα χρησιμοποιούμε, και το πρόβλημα με τα πνευματικά δικαιώματα
- Chinese AI stirs panic at European geoscience society | Science | AAAS
- SpaceX Wins $843-Million NASA Contract to Destroy the International Space Station | Scientific American
- Mars Got Cooked by a Recent Solar Storm - The New York Times
- 'Eyeball' planet spied by James Webb telescope might be habitable | Live Science
- The Most Precise Value of the Top-Quark Mass to Date
- Physicists Finally Know How the Strong Force Gets Its Strength | Scientific American
- Ultra-Cold Quantum Cooling Breakthrough: New 2D Device Could Revolutionize Quantum Computing - ScienceBlog.com
- China Returns First-Ever Samples from the Moon’s Far Side | Scientific American
- Επικοινωνία: notatop10.fm/contact
📝 Απομαγνητοφώνηση επεισοδίου ▾
[0:00:25] Λοιπόν άκου να δεις τώρα τι γίνεται; Θέμα κάθομαι και βλέπω στις εφαρμογές εκεί με τον καιρό όλες τις θερμοκρασίες αυτές στην Ελλάδα τα κάτι 37 και κάτι τέτοια εγώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε Έχω κάτσε θα σου πω. [0:00:44] Α εντάξει, ανέβει και έχω 12°F, είχε 6°C το πρωί και πήγαινε ζεστό καφεδάκι εδώ με την κουπίτσα μου. [0:00:52] Στο Λονδίνο, κάτσε εδώ πέρα 19,5 και είχα islate. [0:00:56] Είχες ISIS latter, οπότε εσείς που θα μας ακούσετε στην Ελλάδα και Βράζετε. [0:01:03] Σας στέλνουμε τη δροσιά μας; [0:01:06] Και ίσως σύντομα τα πούμε και από κοντά. [0:01:11] [0:01:25] Αλλιώς ήθελα να ξεκινήσω λοιπόν τον τελευταίο καιρό και όταν λέω τον τελευταίο καιρό τον τελευταίο ένα μήνα, κάθομαι και παίζω με όλα αυτά τα ai μποτάκια. [0:01:38] Να φατάζεις τι κάθομαι και παίζει ενώ κάθομαι και φτιάχνω φωτογραφίες ή το ρωτάω Πότε έγινε η ελληνική επανάσταση; Απλά ε σε πράγματα που χρειάζεται για τη για τα project που κάνω και τη δουλειά μου. Δοκίμασα τα εξής, δοκίμασα το. [0:01:56] Οκέι το αυτό το καινούργιο, το 4 Όμικρον. [0:02:04] Δοκίμασε την εφαρμογή που έχουνε βγάλει για τον υπολογιστή στο να ναι έπαιξα και εγώ λίγο με αυτό που πλήρωσα την premium συνδρομή για ένα μήνα, γιατί ήθελα να δω πώς είναι και αν όντως είναι καλύτερο και αν αξίζει και λοιπά και δοκίμασα και το jemine της Google, το Fee και το Jemy το Pro. Γιατί; Για όσους δεν το ξέρουνε δεν είναι νομίζω ένα μήνα, άλλοι 20 μέρες κάτι τέτοιο. [0:02:28] Οπότε τα δοκίμασα όλα αυτά. [0:02:31] Και λοιπόν έχω παίξει συμπεράσματα. [0:02:37] Το chat gpt όταν το πληρώνεις το 4 Όμικρον είναι το καλύτερο. Αν δεν πληρώνεις όμως είναι καλύτερο τότε το chaba της Google δηλαδή άμα είναι να δουλεύεις τζάμπα της Google είναι καλύτερο, ειδικά σε ότι έχω χρησιμοποιήσει εγώ σε coding και τέτοια. [0:02:55] Το Τζάμπα της Google ήτανε καλύτερο, τουλάχιστον σε αυτά που το ρώτησα εγώ έτσι δεν ξέρω. Οι άλλοι τι χρειάζονται; [0:03:03] Τίθελα να πω στο chat Gpt κατάλαβα κατευθείαν όταν τελείωσε η σύνδρομη. [0:03:09] Δηλαδή έπρεπε το επίπεδο. [0:03:13] Θα σου πω πώς το κατάλαβα, γιατί δεν θυμόμουνα ποια μέρα είναι και δεν σου έρχεται κάποια ειδοποίηση γιατί το χα κάνει. Δηλαδή έκανα την πληρωμή και μετά την επόμενη μέρα το έκανα Cancer, οπότε σου λέει ότι okay ευχαριστούμε είναι μέχρι την τάδε ημερομηνία συνδρομή σας, οπότε προπονητής δεν θυμόμουν την ημερομηνία. Τώρα άμα ήτανε 19, ήταν 20 κάτι τέτοιο, οπότε κάποια στιγμή το ρώτησα κάτι και δεν απάντηση και λέω εντάξει, τι απάντηση είναι αυτή και μετά; [0:03:38] Γιατί έβλεπα την προηγούμενη συζήτηση που ήτανε με το premium και ήτανε πολύ καλύτερες οι απαντήσεις. [0:03:42] Τέλος πάντων. [0:03:44] Όμως έχω να πω το εξής και εδώ πέρα εδώ πέρα είναι hands down, πολύ δυνατή η φάση. Η εφαρμογή ήτανε πάρα πάρα πάρα πολύ καλή. [0:03:58] Λες. [0:04:00] Κουβάλησε πάρα πολύ θέμα γιατί; [0:04:03] Είχε την επιλογή κατευθείαν με shortcut στο Cyborg να το ανοίξει κατευθείαν και το άνοιγε σου άνοιγε ένα πλαίσιο και έγραψε κατευθείαν κάτι και το καλύτερο ήταν ότι εκεί πέρα είχες την επιλογή εκεί, δηλαδή κουβάλησε για μένα απίστευτα. [0:04:18] Να ας το πούμε με το που ανοίγει το το πλαίσιο να γράψεις είχε το σελιδοδείκτη και μπορούσε να πατήσεις take screenshot πάρε screenshot κατευθείαν και του βαζα screen και σου έλεγε σου έλεγε ποιο παράθυρο θες να κάνω; Screenshot. [0:04:35] Τούδινα ξέρω γω το vice coach που χρησιμοποιώ. [0:04:39] Και εκεί που με εντυπωσίασε ήταν το εξής, είχα στο VS Code που τα δεν γνωρίζουν ένα πρόγραμμα που είναι για να γράφεις κώδικα και να κάνεις τα project σου, το οποίο έχει το χαρακτηριστικό ότι στο αριστερό μέρος, τέλος πάντων αυτή είναι η default διάταξη. Έχεις όλους τους φακέλους και τους υποφακέλους και τα αρχεία σου και στη μέση έχεις τον κώδικα και το εντυπωσιακό είναι ότι διάβασε τους φακέλους υπό φακέλους. Διάβασε και τον κώδικα και του είπα. [0:05:08] Βλέπεις αυτούς τους φακέλους και τα αρχεία που έχω αριστερά Ωραία φτιάξε μου ένα κώδικα που να κάνει αυτό και αυτό και τοκανε. [0:05:16] Το οποίο. [0:05:18] Νομίζω ότι εντάξει προφανώς το κάνει και μέσα από την ιστοσελίδα δηλαδή να τραβήξει ένα screenshot και να πας μετά στη σελίδα του. Αν έχεις αν έχεις το pro και να κάνεις Apple το screenshot και να του τα πεις, αλλά η ευκολία να το κάνεις κατευθείαν δηλαδή να κάνεις με ένα short cutte option speak screenshot και να το κάνει κατευθείαν μιλάμε. Το χρησιμοποιούσα πάρα πολύ τα χέρια εσύ ξέρεις η μούλη είναι τα χέρια και σε πράγματα. [0:05:42] Κάποια απλά μαθηματικά του λέω ξέρωγω πόσο είναι, ξέρω γω το arctant του ξέρω γω. [0:05:50] Με ένα απλό κομμάτι, δηλαδή το πάτε 2 Κουμπάκια, ας το πληκτρολόγια. Έβγαινε αυτό το ρώταγα μία ερώτηση, ΠΕΣ μου λίγο αυτό το τριγονομετρικό η εξίσωση παπ μου τοβγαζα κατευθείαν που προφανώς είναι commodity έτσι δηλαδή δεν είναι ότι το χρειάζεται, δηλαδή μπορεί απλά να ανοίξει το Google, το Google Crom και να πας στη σελίδα, αλλά αυτό το τι γλιτώνεις όλο αυτό Δεν ξέρω ήτανε, ήταν πολύ ωραία πολύ ωραία εσύ, οπότε πολύ καλό δεν αξίζει τώρα 20€ το μήνα για όνομα του Θεού εγώ όταν. [0:06:18] Όταν το κόβεις σε ρωτάει, γιατί θες να το κόψεις και της λέω βάλτε suddenland, δηλαδή δεν γίνεται να μου βάλεις student plan; [0:06:24] Ναι, οπότε τώρα χρησιμοποιώ το απλό της Google, το JEM ή το Free, γιατί θεωρώ ότι από τα free είναι το το καλύτερο. Δεν έχω δοκιμάσει αυτό το της πώς λέγεται να να ναι, δεν το έχω δοκιμάσει αυτό και δεν κάνω κάτι εγώ, ούτε φτιάχνω εικόνες ούτε φτιάχνω άρτ ούτε γράφω κείμενα και τέτοια. [0:06:50] Χρησιμοποιείς για να βγάλεις λεφτά και είναι που το. [0:06:54] Εγώ δεν το χρησιμοποιώ. [0:06:55] 9 στις 10 φορές το χρησιμοποιώ για πράγματα που ξέρω ήδη να κάνω, αλλά θα μου γλιτώσει χρόνο. [0:07:03] Στα κάνει λίγο πιο γρήγορα. Ναι, αυτό και θα σου πω ένα. Θα σου πω κάποιο παράδειγμα. [0:07:09] Για ειδικά παιδιά που μπορεί να είναι στο είτε φοιτητές είτε να κάνουμε μεταπτυχιακά διδακτορικά και λοιπά και μπορεί να μην έχει τύχει να το χρησιμοποιήσουνε γράφεται ένα paper και φτιάχνετε κάποια κάποια figures ωραία φτιάχνετε κάποια που κάποιες εικόνες γραφήματα που θέλετε να βάλετε ωραία και φτιάχνεις ένα και μετά σου ζητάει σου να έφτιαξεις και ένα άλλο και θες να μοιάζει το ίδιο. Τραβάς ένα screenshot από το PDF, το βάζεις και του λες. [0:07:37] Θέλω να και και του λες γράψε μου τον Κώδικα Python που το βγάζει αυτό και όλα αυτά τα found size τα founds τα. [0:07:47] Τις γραμμούλες, τα τι χρώμα να είναι το ένα. Όλα αυτά θες τα βγάλει όλα λίστα και το ΠΕΣ και το κάνεις copy paste που είναι πράγματα που ξέρω μπορώ να κάτσω να γράψω το Google. Ποιο command ρυθμίζει; Ξέρω γω το πάχος της γραμμής, αυτό θα το βρω. Δεν είναι κάτι δύσκολο, αλλά εκεί που θα μου πάρει 01/04/20 λεπτά να κάνω κάτι που ήδη το ξέρω απλά πρέπει να κάτσω λίγο να δω. [0:08:11] Κομάντσι που δεν θυμάμαι απέξω θα μου το κάνεις 10 δευτερόλεπτα ρε συ οπότε. [0:08:17] Οπότε γλιτώνεις πολύ χρόνο, ειδικά σου λέω πράγματα που είναι ανακύκλος, δηλαδή μπορεί να έχω φτιάξει ένα πέρσι άντε τώρα να κάτσω να ψάξω εγώ που τοχα κάνει αυτό να βρω το σκριπτάκι που τοχα κάνει το τώρα το κάνω ένα screenshot, το βάζω στο μποτάκι του λέω βγάλε μου πώς έγινε αυτό; Μου το δίνει και τελείωσε αυτό. Νομίζω σαυτό κουβαλάει πολύ και μετά αυτό το ένα στα 10 είναι κάτι καινούργιο έτσι που κι αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. [0:08:44] Ξέρεις τελείως novel, απλά π χ. Μία περίπτωση που χρησιμοποίησα πρόσφατα. Ήθελα για μία παρουσίαση. [0:08:53] Έφτιαχνα κάτι simulation και ήθελα να τα κάνω. Ξέρεις αυτό κηφάκι δηλαδή να πάρω 2030 διαφορετικά και να τα κάνω 1 kg να μετά το. [0:09:03] Προφανώς αυτό θα το ψάξει στο Google. Πώς γίνεται στην Bythen; Γίνεται; Δεν είναι κάτι δύσκολο, αλλά το ρώτησα και του λέω OK, έχω αυτό κάτω Μουκεφάκι και Μουβγαλε και οι 2 γραμμούλες παραπάνω στον κώδικα Βάλε αυτό και γίνεται κηφάκι. Εντάξει τέτοια πραγματάκια αυτά και έχεις το ΠΕΣ μου τις δικές σου εμπειρίες. [0:09:20] Όχι τώρα που έχει περάσει, ξέρω γω ενάμισι χρόνο με το που έσκασε το και. [0:09:27] Ένας χρόνος που κάναμε. [0:09:31] Που εμβαθύνναμε σε αυτά τα special με το Δημάκι Ξέρω γω που πριν ένα χρόνο ήτανε περίπου και κάτι και είχαμε λέγαμε τότε πως αισθάνεσαι 1 2 χρόνια της αναρωτιόμασταν οπότε έχει ενδιαφέρον για μένα να να δούμε λίγο πού έχουμε φτάσει. Ξέρεις από. [0:09:49] Λίγο ψηλά και το πρώτο που έχω να πω είναι ότι. [0:09:56] Σε πράγματα όπως κώδικα. [0:10:00] Όπως λες είναι φουλ, εντάξει, είναι κουβαλάει Ναι ναι δηλαδή και αυτοί που το προγραμματίζει που κάνουνε. [0:10:08] Το χρησιμοποιούν avertaa και εμείς που είμαστε έτσι πιο. [0:10:15] Site ξέρεις, ίσως δεν είναι το βασικό αυτό είναι εργαλείο, πιο πολύ θα σε διακόψω και θα σου πω το εξής ότι ξέρω περιπτώσεις που. [0:10:25] Είναι ας το πούμε κομμάτι των των extra στις μισθοδοσίας, δηλαδή σου πληρώνω και τη συνδρομή το 20€ το μήνα σε 1000 τα 100. [0:10:37] Μετά περισσότερος κόσμος μετά δεν το δεν έχει επεκταθεί ιδιαίτερα. [0:10:44] Δηλαδή νομίζω αυτοί που το χρησιμοποιούσαν τους 6 μήνες σαν και εμάς είναι ίδιοι που συνεχίζουν να το χρησιμοποιούμε και τώρα αλλά δεν έχουν έρθει. [0:10:53] Πολύ καινούργιοι και γίνονται δειλά βήματα εκεί, όπως έκανε τώρα η Apple και η Samsung και η Google που αρχίζουν και βάζουν λίγο στο. [0:11:04] Στο στις λειτουργικό, ας πούμε στα τηλέφωνα ξέρεις να σου γράφει ένα μικρό e-mail ή να σου παράγει emogy πολύ βασικά πράγματα δηλαδή που ακόμα και αυτά. [0:11:17] Που θα τα βγάλει τέλος της χρονιάς ξέρωγω σε 6 μήνες. [0:11:22] Και και αν; [0:11:24] Οπότε. [0:11:29] Εντάξει το το impact νομίζω είναι μεγάλο σε κάποιες δραστηριότητες. [0:11:36] Και θα ανέβει σιγά σιγά τώρα να δούμε πόσο θα ξέρεις. Θα επεκταθεί γενικά με τέτοια γίνεται ο χαμός αυτή τη στιγμή χθες το. [0:11:51] Υπάρχει λίγο φούσκα. [0:11:55] Και το άλλο ενδιαφέρον για μένα είναι που είναι συζήτηση. [0:12:00] Τους τελευταίους από την αρχή δηλαδή, αλλά κυρίως φέτος και τους τελευταίους 3 μήνες. [0:12:06] Από πού προέρχονται αυτά τα δεδομένα και ποιο σε ποιον ανήκουν; [0:12:14] Το οποίο είναι λίγο περίεργη φάση, Το ξέρεις για όλα τα χρόνια όταν. [0:12:21] Ξέρω γω τι θες να φτιάξεις μία εικόνα ή ένα σχεδιάκι ή ένα κώδικα Ρε παιδί μου; Πήγαινες εσύ που ήθελες κάτι πλήρωνες κάποιον και έλεγες φτιάξε μου αυτή την εικόνα. Ξέρω γω ή μπορεί να το ψάχνεις στο Google ή κάτι και έπαιρνες την εικόνα από κει μπορείς να αγοράσεις ή με δικαιώματα υπήρχε μία ξεκάθαρη. [0:12:45] Διαδικασία από πού το πήρες και ποιος ανήκει; Σε ποιον ανήκει; Δηλαδή το έφτιαξε Αυτός ξέρω γω καινούργιο και όταν του δίνεις λεφτά γίνεται δικός σου για να το. [0:12:56] Το βάλεις κάπου; [0:12:59] Από το θέμα είναι τώρα ότι για να προπονηθούν όλα αυτά τα μοντέλα, προπόνηση είναι το training. Δεν ξέρω αυτό. [0:13:09] Ναι, η ΕΚ μάθηση. [0:13:12] Ουσιαστικά πήγαν τώρα και διαβάσανε τα πάντα ακόμα και copywrited υλικό, δηλαδή υλικό που δεν. [0:13:25] Κανονικά δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. [0:13:29] Ελεύθερα μπορείς να το διαβάσεις, ξέρω γω, αλλά το θέμα είναι ότι χρησιμοποιήσεις αυτά και. [0:13:34] Πάει open η ΑΕΚ ή οποιοσδήποτε και βγάζουνε χρήματα τώρα και το μετά πουλάνε αυτό, αλλά έχει έχει χρησιμοποιήσει δεδομένα αλωνών. [0:13:46] Υπάρχει αυτό το περίφημο βίντεο της Open Ai της Cto όταν βγάλανε και τα βιντεάκια το shora, πώς το λένε ότι λένε πού βρήκανε τα δεδομένα, λέει, ήταν από το Youtube που προφανώς ήταν από το Youtube. [0:14:06] Και λέει, δεν ξέρω και πολλούς που ρωτάνε ακόμα αλλά ναι, δεν ξέρω γιατί είναι προβληματικό. Πώς από πού προέρχονται αυτά. [0:14:16] Ε και αυτό δεν. [0:14:19] Δεν ξέρω πότε θα βρεθεί καλή λύση αυτή τη στιγμή. Είναι άγρια Δύση, λίγο η όλη φάση. Όλες αυτές οι εταιρείες πάνε και συλλέγουν δεδομένα, όπως και το δικό μας podcast. Ας πούμε που μιλάμε τώρα, ποιος ξέρει πόσα μποτάκια το έχουνε διαβάσει, έχουνε πάρει τη φωνή και την έχουνε αναλύσει και ποιος ξέρει τι προϊόν θα; [0:14:42] Φτιάξουνε θα θα έχει να χρησιμοποιηθεί, μπορεί να ανέδειξει μοντέλα που έχουνε χρησιμοποιηθεί σε αυτό. [0:14:50] Αυτό στην αρχή που ήταν όλα ωραία και καλά. Δεν μας ένοιαζε τόσο, αλλά νομίζω φέτος πολύ γρήγορα. Τώρα που υπάρχουν λεφτά στη μέση. [0:15:01] Ξυπνάει ο κόσμος, τώρα παίζει λεφτά ήδη στο στο στην πλατφόρμα X που μπήκε που βγήκε αυτός ο sum Altman που είχε αυτό το πώς λέγεται λέγεται αυτο αυτοκίνητο. Το σουηδικό που κάνει ξέρω γω 4 εκατομμύρια. [0:15:19] Που τον είδαν στο Λος Άντζελες με σε ένα φανάρι και τον έβγαλε ένας βίντεο που ήτανε σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και έγραφε, Κοίτα πώς το non profit σου φέρνει αμάξι ή 4 εκατομμύρια; [0:15:33] Άστο να μην ήτανε 4. Μπορεί να ήτανε 2,4. Δεν θυμάμαι αλλά θυμάμαι το 4 δεν έχει σημασία, αλλά τώρα μιλάμε για εκατομμύρια δολάρια αυτοκίνητο οπότε ναι είχε ξέρεις ποιο είναι το περίεργο ότι νομίζω δεν έχει ξανά τύχει στην. [0:15:50] Σύντομη τεχνολογική ιστορία του ανθρώπου είναι πρωτόγνωρο. Ναι γιατί τώρα πας το ας πούμε, είστε σε εικόνες παγω και φτιάχνω. Ξέρεις, φτιάξε μου ένα logo για το podcast που να είναι ξέρω γω με επιστήμη και βάλε και αυτά μέσα. [0:16:06] Και θα το φτιάξει και δεν ξεκάθαρο, ας πούμε. [0:16:11] Ποιος σε ποιον ανήκει αυτό; Ξέρεις το ναι; Έχει όμως νομίζω ένα χαρακτηριστικό το. [0:16:21] Ότι. [0:16:23] Δεν νομίζω ότι μπορεί να αναπαράγει ακριβώς το ίδιο πράγμα ξανά, δηλαδή αν του ζητήσεις εσύ να φτιάξει κάτι. [0:16:32] Δεν νομίζω ότι μπορεί να ξαναφτιάξει ακριβώς το ίδιο πράγμα, οπότε ίσως με αυτό τον τρόπο να έχει μία μοναδικότητα να το πω έτσι εάν κάποιο. [0:16:43] Αν θυμάσαι μες στον Ιούλιο νομίζω. [0:16:45] Που βγήκε αυτό το Ai δεν θυμάμαι τώρα το όνομα της εταιρείας όπου παράγει design για mobile Apps. Έτσι generative βρε παιδί μου λες φτιάξε μου ένα design αυτό και. [0:16:59] Του ζήτησαν κάποιοι να το φτιάξουνε για μία εφαρμογή για καιρό Ε και το Design βγήκε σχεδόν ίδιο με τις Apple τον και τον ίδιο Θα ναι σίγουρα, αλλά ήταν εξόφθαλμο εκεί δεν ήτανε, ξέρεις διαφορετικό. [0:17:16] Μετά λέει παιδιά ξέρω εγώ εντάξει; [0:17:20] Δεν ξέρω νομίζω ρε συ ότι. [0:17:24] Δεν ξέρω είναι λίγο. [0:17:26] Πραγματικά ζούμε. [0:17:29] Την εποχή τώρα που που γεννιέται αυτό το πράγμα, οπότε είναι λίγο δύσκολο να το εξηγήσουμε και να το αντιμετωπίσουμε, γιατί να σου πω και κάτι πχ. Παίρνεις τους πίνακες τους ζωγραφικής π χ. Μιας συγκεκριμένης εποχής; Προφανώς υπάρχουν κάποιοι που είναι top tier έτσι που ήταν οι καλύτεροι ωραία, αλλά πας σε ένα μουσείο και βλέπεις ότι α αυτή είναι από εκείνη την εποχή και είναι όλοι ίδιοι δηλαδή και αυτό δεν είναι το ίδιο πράγμα ότι και αυτοί όλοι αντιγραφαν ο ένας τον άλλον. [0:17:58] Ξεκάθαρα δηλαδή αντίγραφο, δηλαδή έχω πάει πας στο Ελμπρά και. [0:18:02] Πας σε ένα δωμάτιο που σου λέει είναι από κείνη την εποχή και είναι όλα οι ίδιοι όλα ίδια. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος ναι, αλλά ο κ του GO για θα το καταλάβεις αλλά είναι αλλά του secon tier είναι όλοι οι ίδιοι. Ξέρω γω είναι όπου είναι ωραίοι δεν είναι άσχημοι απλά. [0:18:18] Είναι ξεκάθαρο και πιο συνοδημιουργός, δηλαδή είναι ότι αυτός το ζήτησε εβτοντάδες και ότι το ζωγράφισε εκεί. Εγώ μπορώ να το ζητήσω από το Α Ε. Μπορείς κι εσύ να το ζητήσεις από το Α Ε γιατί ξέρεις ποιο είναι το θέμα ότι αυτό που κάποιοι. [0:18:33] Κα τώρα δει για την οικονομία της συζήτησης. Κάνω το δικηγόρο του διαβόλου, είναι ότι συμφωνώ με αυτός, αλλά πολλοί λένε ότι αυτά τα ai μπουστάρουνε το creativity δηλαδή εγώ π χ. Μπορεί να έχω μία ιδέα για μία εφαρμογή, αλλά δεν έχω ιδέα πώς ένα γραφικό κώδικα, αλλά μου στερεί δύναμη. Μου στερεί το εργαλείο, τη δυνατότητα να μπουστάρω τη δημιουργικότητά μου, αλλά τώρα με αυτό το εργαλείο μπορώ να φτιάξω εγώ την εφαρμογή που θέλω. [0:18:58] Χωρίς να χρειάζεται να είμαι developer, ας το πούμε το αντίστοιχο και ας το πούμε όταν δημιουργήθηκε το τα κομπιούτερ π χ. [0:19:07] Ότι ανθρώπινο δυναμικό, έτσι humon resources που χρησιμοποιούνταν απλά για να κάνουν υπολογισμούς, τι χρειάζεται το απλά να τους χρησιμοποιείς για να χαλάνε το χρόνο τους για πράγματα έτσι όπως είναι να κάνουνε μαθηματικούς πολιτικές, οπότε μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτούς τους ανθρώπους για κάτι πιο, πιο δημιουργικό, πιο καινοτόμο. Οπότε πώς να το πω; Δεν έχεις σημασία έχει ότι πχ. Θα κάνουμε podcast, όχι ότι δεν χρειάζεται να ξέρουμε για να φτιάξουμε ένα logo. [0:19:38] Που θα της ζητήσουν από το Ai να φτιάξει ένα logo και το creative θα έρθει από το podcast, δηλαδή ΠΕΣ τώρα, εντάξει, δεν είμαστε εκεί ακόμα νομίζω ότι πάει ένας και κάνει generate ένα επεισόδιο podcast ίσως με τις φωνές μας ξέρωγω στα ελληνικά για επιστήμη και τεχνολογία. [0:19:58] Ναχει δεν ακριβώς. [0:20:00] Σε ίδιο το υλικό. [0:20:03] Θα είναι παρόμοιο και ίσως είναι προφανές ότι έχει γίνει train στο πώς θα μου φανεί το εξής, δηλαδή κοίταξε να δε βγάζουμε λεφτά από αυτό το podcast, αλλά πες ότι έβγαζες λεφτά, ξέρεις εκεί είναι το πρόβλημα. Ναι, κοίταξε να δεις εδώ πέρα έχεις 2 πράγματα, το ένα είναι ότι πρώτον, προφανώς αυτός που θα κάνει τα θα τα τα project ας το πούμε τις ερωτήσεις που θα κάνει ή την περιγραφή που θα δώσει. [0:20:29] Χρειάζεται να έχει κάποια ιδέες. [0:20:31] Έτσι, ακόμα και αν είναι απλά copy paste η ιδέα ότι πρέπει να έχει κάτι να ζητήσει από το Μποτάκι. [0:20:37] Το δεύτερο είναι ότι προσπαθώ να το βλέπω όσο πιο μακροσκοπικά σκέφτομαι και το πρόβλημα είναι ότι. [0:20:49] Δεν είμαστε. [0:20:52] Ακόμα. [0:20:54] Όχι συνειδητοποιημένη δεν το έχουμε συνηθίσει. Θεωρώ ότι μετά από 20 χρόνια δεν θα την κάνεις αυτή τη συζήτηση. Δεν θα σε ενοχλεί γιατί θα είναι καθημερινότητα. Ίσως αυτό ελπίζω να εγώ είχες έξω χρόνια. Θα πρέπει να λυθεί άμεσα. Ξέρεις το και δεν είναι εύκολο. Δεν υπάρχει προφανής απάντηση, δεν είναι εύκολο γιατί γιατί υπάρχουν πράγματα όπως είναι πνευματικά δικαιώματα και τέτοια που κατά μία έννοια από πού είναι κι αυτό φιλοσοφικό, τι σημαίνει πραγματικά δικαιώματα, δηλαδή ο δημιουργός έχει δηλαδή. [0:21:24] Κοιτάξτε, μας πεθαίνει ένας και η οικογένειά του. Οι κληρονόμοι έχουν πνευματικά δικαιώματα και συνεχίζουν να βγάζουνε λεφτά επειδή κάποιος έχει το ακούω, το καταλαβαίνω και οι περισσότεροι θα πούνε, ναι, έχει νόημα, αλλά στην τελική όλα είναι για το ανθρώπινο είδος. Μπορεί κάποιος να πει οπότε δεν ανήκει τίποτα σε κανέναν. Όλα ανήκουνε στην ανθρωπότητα σαν ένα πράγμα, σαν ένα στα πνευματικά δικαιώματα. Υπάρχουνε νόμοι που τα καθορίζουν π χ. Άνθρωποι τους νόμους είναι ότι. [0:21:53] Οτιδήποτε δημιουργείς όπως αυτό το podcast, ένα κείμενο που θα γράψεις. [0:21:59] Αυτόματα έχεις και το copyright, δηλαδή δεν μπορεί ο άλλος να το χρησιμοποιήσει, εκτός αν του δώσεις τα δικαιώματα, αλλά όλο αυτό έχει βάση. Στη σύγχρονη εποχή που υπάρχει χρήμα δηλαδή για αυτό γίνεται όλα γιατί υπάρχει κέρδος. Δεν νομίζω ότι τι να σου πω αν κάποιος έφτιαχνε ένα εργαλείο με πέτρα δεν ξέρω όταν ζούσανε στις σπηλιές οι άνθρωποι δεν πήγαινε κάποιος και του έλεγε, εσύ δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλείο με πέτρα. [0:22:28] Ναι, αλλά όλη αυτή η νόμοι είναι φτιαγμένοι, απλά επειδή ζούμε στο πλαίσιο αυτό με τα χρήματα και ότι. [0:22:35] Πρέπει να πληρώσεις, θέλω να πληρώσεις το άλλο, άρα δεν έχει κάποια υλική υπόσταση. Τα πνευματική δικαιώματα αυτό εννοώ, είναι μια ιδέα που σου που εξασφαλίζει ότι θα μπορεί κάποιος θα πρέπει να σε πληρώσει για αυτό αλλά είναι ξέρεις όλα, όλες οι δημιουργοί τα δημιουργικά επαγγέλματα σε αυτό βασίζονται από αυτήν που πληρώνονται. Γιατί; [0:22:58] Όταν φτιάξεις ένα Logo με το χέρι ή μια φωτογραφία βασίζεται στο ότι εσύ που τη φτιάχνεις έχεις το δικαίωμα και πρέπει κάποιος να τα αγοράσει. Έτσι βγάζεις λεφτά. [0:23:10] Δεν μπορεί έτσι απλά να την αντιγράψει. [0:23:13] Συμφωνώ σε αυτό απλά και εγώ όπως είπα, φέρνω επιχειρήματα για την ευκολία της συζήτησης. Δεν είναι ότι απαραίτητα. Θεωρώ ότι δεν είναι σωστό τα πνευματικά δικαιώματα και για να το ίσως να το κλείσουμε εδώ. Την τελευταία φορά που έγινε έτσι ένα shock όταν έγινε το το Ίντερνετ δεκαετία 90, υπήρχαν και τότε παρόμοι φόβοι γιατί εκεί πήγανε από. [0:23:38] Τυπωμένες εφημερίδες στο ξέρω γω να μπούνε στο Ίντερνετ. [0:23:43] Και εκεί είχανε πάθει. Υπήρχαν αντίστοιχες ανησυχίες τότε σου λέω OK την εφημερία δεν πρόκειται να τη γράψει ο άλλος εύκολα, αλλά στο θα το βάλεις σε ένα site, κάνει ένα copy paste και το παίρνει, ας πούμε με χωρίς να πληρώσει απαραίτητα. [0:24:00] Αλλά εν τέλει και στο Ίντερνετ οι νόμοι των πνευματικών δικαιωμάτων μεταφερθήκαμε, ας πούμε, αντίστοιχη γίνανε με το τυπωμένο αλλά τώρα μετά Ai που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. [0:24:14] Να δημιουργήσεις υλικό, το οποίο όμως έχει βασιστεί, έχει προέλθει από κανείς. Δεν ξέρει που άλλον δουλειά δεν είναι ξεκάθαρο αυτό. [0:24:25] Ξέρεις το ακόμα και το sport φάση που είμαι στη μουσική, ξέρεις που όταν πατάς play εντάξει θεωρητικά υπάρχει από πίσω ένα σύστημα ότι ο δημιουργός του τραγουδιού πληρώνεται λίγο. Ναι, υπάρχει ζήτηση με τους fake που φτιάχνεται spotify για να παίρνει πίσω τα λεφτά από το, οπότε τώρα και φτιάξει ένα τραγούδι που μοιάζει πολύ παρόμοια με κάποιον, αλλά δεν είναι, αλλά έχει προπονηθεί έχει. [0:24:52] Στα τραγούδια του. [0:24:54] Κανονικά κάτι πρέπει να πάρει. [0:24:58] Ναι, αλλά αυτό το σκεφτόμουνα και εγώ, αλλά είναι λειτουργεί έτσι το generate που δεν μπορείς να κάνεις trace back από πού; [0:25:09] Στηκε γιατί αυτή είναι η διαφορά με το ας το πούμε. [0:25:15] Με το πώς εσύ έχεις ιδέες γιατί εσύ και εγώ και ο άνθρωπος. [0:25:21] Έχεις τη μνήμη να μπορείς να. [0:25:26] Να φέρεις στο μυαλό σου αυτό που λέμε Recol. [0:25:30] Την έμπνευση δηλαδή να πεις, ξέρεις κάτι; Είδα αυτό το Logo σε εκείνο το podcast και μου άρεσε και έτσι σκέφτηκα να κάνω κάτι παρόμοιο. Ας το πούμε. [0:25:41] Είχες μία ιδέα, ενώ το μποτάκι δεν μπορεί να το κάνει αυτό ή τουλάχιστον δεν έχουμε τη δυνατότητα σαν πω άλλοι πρέπει να το πω Nuser σαν. Τελικικός χρήστης, ας το πούμε. [0:25:55] Να το δεις μπορεί εσωτερικά να γίνεται, δηλαδή δεν ξέρω, μπορεί ίσως να μπορείς να το κάνεις, αλλά ναι, δεν μπορείς να καταλάβεις ποια είναι η ποια είναι η έμπνευση. Άμα του ζητήσεις να σου φτιάξει ένα logo για ένα podcast επιστημονικό αυτό θα σου φτιάξει κάτι με βάση ένα εκατομμύριο logo που έχει κοιτάξει. [0:26:17] Οπότε και να άλλο ένα τελευταίο που θέλω να πω είναι ότι πολλές startups τώρα που ξέρεις βγαίνουνε ουσιαστικά μπορούν και βγάζουνε λεφτά επειδή το training είναι δωρεάν γιατί κάνουν screp ότι υπάρχει και στο Ίντερνετ ακόμα και copywrito με δικαιώματα γίνεται ένα σαχταρμάς, εκεί βγαίνει κάτι καλό αποτέλεσμα, αλλά δεν έχουνε. [0:26:44] Πληρώσει σε κάτι ξέρεις είναι. [0:26:47] Ενώ κανονικά θα έπρεπε. [0:26:49] Αυτό είναι ένα lupphall που θα κλείσει. Νομίζω δεν ξέρω πώς θα κρατήσει. Ναι, κοίταξε να δεις αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε και με το stack over Flow που ναι που πρακτικά. [0:27:04] Κάποια στιγμή μάθαμε ότι μεταξύ τους αφήσανε την Open Ai να κάνει Trains του stack over flow χωρίς να ρωτήσουνε κανέναν από τους χρήστες, δηλαδή όταν εγώ π χ θα έγραφα να κάνω μία πανεπιστήμιο, το stack over flow για όσους δεν γνωρίζουν είναι ένα site που. [0:27:22] Δεν είναι να ασχολείται με τον προγραμματισμό. Είναι ένα φόρουμ ας το πούμε που είναι πολύ γνωστό ότι όποιος έχει προβλήματα, κάποιο πρόβλημα, μία απορία ή κάτι τέτοιο σε σχέση με προγραμματισμό κάνει εκεί την ερώτηση και το Community απαντάει, οπότε είναι. [0:27:37] Η βασική πηγή. [0:27:40] Ερωταπαντήσεων γύρω από τον προγραμματισμό σε οτιδήποτε έτσι το succover Flow, οπότε. [0:27:46] Πρακτικά, κάθε φορά που θα ρωτήσει το μποτάκι μία ερώτηση προγραμματισμού, δηλαδή πώς μπορώ να φτιάξω αυτή την εικόνα στη Bython; Είμαι σίγουρος ότι. [0:27:58] Από κει θα το έχει θα το έχει δει το οποίο είχε γίνει κάπως. [0:28:03] Δεν ξέρω αν είναι και πολύ ισσαρικά κάπως σκάνδαλο ότι μετά μάθαμε ότι το stack over flow έδωσε άδεια να στην Open Ai να το χρησιμοποιήσει και νομίζω πήραν και λεφτά που κανονικά είναι non profit το state Overflow. [0:28:20] Αυτό που θέλω να πω είναι το χειρότερο πράγμα που έχει γίνει με όλο αυτό, με το training που είπες και εσύ είναι ότι είναι σε φάση τα κάνανε όλα κάτω από το τραπέζι και τώρα σου λένε Μωρέ συγγνώμη, αλλά το φτιάξαμε. [0:28:36] Αυτό γιαυτό και οι New York Times ήταν από τους πρώτους που κάνανε μήνυση ακριβώς για αυτό σου λέει ρε παιδιά εμείς πουλάμε εδώ τα άρθρα, πληρώνουμε κόσμο και βγάζουμε λεφτά. Άμα είναι τα διαβάζετε όλα για να κάνετε τα τέτοια δεν χωρίς να μας. [0:28:52] Ξέρεις, δεν γίνεται. [0:28:56] Δεν είναι σωστό αυτό απλά μπαίνει το δίλημμα αυτό το να φέρεις regulation, αλλά μπορεί να σκοτώσεις το Innovation. Ας το πούμε με το regulation. Νομίζω ότι τα κοιτάνε περισσότερο, κάτι θα γίνει εκεί. Δηλαδή θα συνηθιστεί αυτό; [0:29:11] Όπως έγινε και με τα τα τα, δηλαδή κάποια στιγμή, όπως είπε, Ζωγραφίζαμε σε πέτρες και κάποια στιγμή φτιάξαμε νόμους για για τα πολυκατοικία, ομάδα για το ποιός έχει τα δικαιώματα όταν φτιάχνει κάτι. [0:29:24] Ναι, τα κάνουνε ADAPT. [0:29:28] Ναι. [0:29:30] Τι να σου πω; Ίσως είναι μπούνε, ξέρεις, φτιαχτούν πιο εξελιγμένα φίλτρα που να καταλαβαίνουνε τι είναι η igented και τι δεν είναι και λοιπά δεν ξέρω οπότε. [0:29:43] Και ειδικά επειδή ξέρεις βελτιώνεται πολύ αυτό, δηλαδή κάποια στιγμή μπορεί να φτάσει στο σημείο να σου φτιάχνει. Ξέρω γω αρχιτεκτονικά σχέδια που εκεί μετά είναι γίνεται σοβαρό το πρόβλημα και δεν εννοώ ότι δεν θα είναι καλά. Τα σχέδια μπορεί να είναι πολύ καλά, αλλά. [0:30:00] Τι γίνεται; Ξέρω γω ένα μποτάκι να κάνει train με ξέρωγω 30 χρόνια Ας το πούμε αρχιτεκτόνων που φτιάχνουνε Portfolio και μετά αυτό να το φτιάχνει έτσι. [0:30:12] Τέλος πάντων. [0:30:16] Ας το κλείσουμε αυτό το εδώ. Το θέμα αυτό θα θα ξανάρθουμε σίγουρα. [0:30:21] Έτσι κι αλλιώς είναι podcast παραλίας. Αυτό είναι για τις φίλες μας στην Ελλάδα που σας χαλαρά; Εντάξει χαλαρά εδώ είμαι καφεδάκο εγώ ζεστό, εσύ είμαι κρύο με κρύο ναι άντε ας πούμε και κάνα νέο ας πούμε και κανένα νέο ναι θα δεις εγώ δεν απασχοληθώ φιλοσοφική συζήτησης Ναι ταχει ενδιαφέρον άμα ο μας γράψουν και σε κάνα σχόλια αν έχει κάνει κάποια ιδέα ή κάτι τέτοιο Δεν ξέρω και κάποιον που να έχει που να ασχολείται πιο ενεργά μαυτό δηλαδή. [0:30:49] Με regulations σε a και τέτοια. [0:30:52] Τι να σου πω αν υπάρχει κάποιος θα μας στείλει, μπορεί να μπορεί να τον καλέσουμε κιόλας. [0:30:59] Τι να ξεκινήσουμε; Πού να έχεις τίποτα; Έχεις να μας πεις τίποτα για το voken αυτή τη φορά ή όχι; Εντάξει, το Voyager δουλεύει, δεν είναι OK. Εντάξει, έχουμε άλλα διαστημικά. Βέβαια ωραία, ok. [0:31:14] Πολλά και ωραία νέα αμερικανική, λίγο πιο παλιά που δεν πρόλαβαν που έχω που δεν προλάβαμε να πούμε στο προηγούμενο επεισόδιο. [0:31:25] Το καλύτερο όλων, εντάξει νέο με διαφορά και το πιο clickbait. [0:31:30] Είναι ότι. [0:31:33] Ξέρεις σαν διεθνείς διαστημικός σταθμός που. [0:31:37] Πρέπει τα επόμενα χρόνια τελειώνει και θα το ρίξουν πίσω στη γη. Ποιο πολύ μπορούμε να το ξέρει Αυτό; Νομίζω ότι θα είναι εκεί για πάντα, αλλά είχε μικρή ζωή. Ας πούμε, ήταν για καμία 2030 χρόνια, οπότε special ξέρεις του Έλον Μασκ πήρε ένα. [0:31:58] Συμβόλαιο κοντά ένα δις είναι ώστε να τον. [0:32:01] Να τον καταστρέψει, το οποίο είναι το πιο ας πούμε. [0:32:07] Αυτό το τέτοιο πάρε εδώ μερικά λεφτά και διέλυσε το ρε παιδί μου. Το θέμα είναι τέτοιο ότι. [0:32:17] Ακριβώς επειδή είναι έλον μασκ, δεν ξέρεις τι μπορεί να γίνει δηλαδή τι ιδέα μπορεί; Μπορεί να έχει ιδέα να του να βάλει πολλά διαστημόπλοιο, να τα δέσει πάνω του και με πυραύλους που δεν ξέρω να πάει να το πετάξει πάνω στο φεγγάρι. [0:32:30] Το πιο νορμάλ είναι απλά να το αφήσει να το σπρώξει λίγο να καεί στην ατμόσφαιρα βεβαίνει πολύ μεγάλο ποτέ να καεί όλο θα πέσουνε κομμάτια, αλλά μπορεί να πέσει εκεί στον Ειρηνικό. Εκείνη το σημείο το νίμο, κάτι που είναι το πιο μακρό σημείο που πάνε όλα τα σκουπίδια απτο διάστημα, αλλά δεν ξέρεις. Ο μάσκας μπορεί να πει να το στείλω στον ήλιο με φόρο ακόμα δεν έχουνε βγάλει post θα γίνει είναι και αυτό το τμήμα της μελέτης και αυτό θα γίνει γύρω στο 2030. Κάπου εκεί λένε. [0:33:00] Ή θα πάρει παράδειγμα; [0:33:01] Θλιβερό είναι η αλήθεια γιατί εμείς Μεγαλώσαμε ότι υπάρχει εκεί. Ο διαστημικός σταθμός είναι ένα standard πράγμα να βασιζόμαστε, αλλά ξέρεις. Είχε βγει σαν ιδέα μετά τον ψυχρό πόλεμο. Τι να γίνει ένα; [0:33:18] Κολάμπο προστασης είναι project συνεργασίας με τις χώρες. [0:33:22] Και είναι λίγο λυπηρό που κρατάει μόνο εντάξει. Το ξέρω 30 χρόνια προς τα κρατήσεις 40. [0:33:33] Να δεις στέλνεις κάτι εκεί πάνω και μετά θα φύγει, ξέρεις το στην ιστορία της γης, ας πούμε, είναι ένα τίποτα. [0:33:41] Εντάξει, εντάξει, είναι και δύσκολο το. [0:33:48] Είτε συντήρηση. [0:33:52] Το να το αναβαθμίζεις μετά από ένα σημείο γίνεται προβληματικό και είναι και το κόστος μεγάλο υπάρχει και αυτή η τάση ότι. [0:34:03] Σε όλα αυτά τα διαστημικά νομίζω η καμπύλη είναι ότι είμαστε πολύ cool σαν ανθρωπότητα και κάνουμε αυτό και στέλνουμε ανθρώπους και μετά από ένα σημείο. [0:34:19] Προχωράει τόση η τεχνολογία που λες τελικά δεν χρειαζόμαστε να στέλνουμε ανθρώπους και τελικά τα μηχανήματα είναι πιο χρήσιμα γιατί π χ δεν χρειάζεται να τρώνε. Δεν χρειάζεται να αναπνέουνε, δεν χρειάζεται να ξέρω. [0:34:33] Για το μεγαλύτερο κόστος και το πιο δύσκολο σε όλα τα διαστημικά είναι αυτό που λένε το LIFE Maintenance, δηλαδή το να μπορέσεις να μείνει κάποιος ζωντανός. [0:34:44] Δηλαδή. [0:34:46] Μπορούμε να πάμε στον Άρη, μπορείς να βάλεις ανθρώπους και να του στείλεις στον Άρη, απλά δεν θα φτάσουν ζωντανή να το πω έτσι απλά. [0:34:52] Αυτά που είπε για τον Άρη, ένα από τα SMAP που είχα κιόλας ήταν. [0:35:00] Θυμάσαι τον Μάιο που έγινε αυτή; Η πώς το λένε τα Η ώρα; Ξέρεις που κατέβηκε με τη χαμηλά Τα λέμε όλοι φωτογραφίες. Το σέλας στο Βόρειο και το Νότιο ναι που έσκασε ο ήλιος, ας πούμε το μεγαλύτερο αυτό. [0:35:18] Στον Άρη που δεν έχει ατμόσφαιρα. [0:35:22] Κανένα υπολογισμό ξέρω εγώ και αν υπήρχε. [0:35:25] Άνθρωπος εκεί θα είχαν ψηθεί Α Ναι, ok θεί εννοούμε για να αποκρυθείς. Είναι σαν τα σωματήρια 30 ακτινογραφίες. [0:35:37] Το οποίο είναι ένα από τα προβλήματα που δεν το σκέφτεσαι άμεσα που λέει ξέρεις, αλλά θα πάμε ένα εκατομμύριο κόσμο στον Άρη. [0:35:47] Κάτι τέτοιο όχι θα γίνει κάτι τέτοιο, αλλά πρέπει να έχεις πάρει. Ξέρεις μέτρα. [0:35:54] Και υπάρχει λύση ότι πρέπει να είσαι σε σπήλιές. Ξέρω γω και υπόγεια και τέτοια, αλλά δεν είναι εύκολο. [0:36:03] Δεν είναι εύκολο, ναι είναι αυτό που σου λέω το να η επιβίωση είναι το πιο, το πιο δύσκολο σε αυτά. [0:36:13] Λοιπόν. [0:36:16] Βασικά μια και πιάσαμε τους πλανήτες και και αυτά έχω ένα ίσως έτσι πρόσφατο φτιάξανε θα το βάλω και στο poster στο Instagram ότι βρήκαν έναν πλανήτη ο οποίος είναι σε απόσταση 50 ετών φωτός. [0:36:35] Ο οποίος λέγεται Lhs 11 40, δηλαδή 1140 βλαδινό δεύτερος, ο οποίος φαίνεται να έχει. [0:36:48] Νερό σε υγρή μορφή και πάγο. [0:36:51] Ο εξωπλανήτης αυτός έχει κάνει, έχει γίνει viral viral. Τέλος πάντων έχει γίνει γνωστός σε αυτές τις μέρες στο Ίντερνετ ως ο εξωπλανήτης Μάτι iball. Γιατί φτιάξανε κάποια γραφικά και φαίνεται σαν να είναι όλος ο πλανήτης από πάγο και ναναι σε ένα συγκεκριμένο σημείο ένας ωκεανός που είναι σαν τις επειδή το μάτι μας είναι άσπρο γύρωγύρω και όχι μόνο ένα συγκεκριμένο σημείο μπροστά που είναι η κόρη του ματιού και. [0:37:20] Όλα αυτά η ιριδα. [0:37:22] Οπότε είναι άσπρος όλος και μπλε σε ένα σημείο, οπότε είναι σαν μπλε μάτι. [0:37:27] Ο οποίος αυτός είχε ανακαλυφθεί το 2017. Διαβάζω εδώ και στην αρχή νόμιζαν ότι είναι ανήκει στην κατηγορία Mini ποσειδόνες μίνι naption, αλλά το παρατήρησαν και με το James Webb τώρα. [0:37:45] Και φαίνεται να είναι πώς το λένε να να έχει αυτή την ιδιομορφία, να έχει δηλαδή ένα κομμάτι που να είναι νερό ωκεανός και γύρω γύρω να είναι πάγος όπως είπα και θα μου πεις πώς γίνεται αυτό; Ρε Γιώργο και πολύ καλή ερώτηση, θα σου πω αυτός ο εξωπλανήτης φαίνεται να είναι περίπου 2 φορές σαν τη γη μικρότερο γύρω στο 1,5. 1,7 ο κ. [0:38:13] Αλλά. [0:38:14] Έχει το χαρακτηριστικό. [0:38:17] Να είναι στα αγγλικά λέγεται στα ελληνικά. Αν θα πω ότι απλά είναι όπως είναι το φεγγάρι που κοιτάει την ίδια μεριά προς τα εμάς, δηλαδή βλέπουμε την ίδια μεριά. Αυτό έχει αυτό το χαρακτηριστικό με το με το αστέρι που γυρνάει γύρω του ωραία. [0:38:37] Δηλαδή, υπάρχει μία πλευρά του πλανήτη που προς το Αστέρα ναι και για αυτό δημιουργείται αυτό το φαινόμενο που γύρω γύρω είναι πάγος και στη μία πλευρά είναι ο ωκεανός και έτσι μοιάζει με το. [0:38:50] Πώς το λένε και έτσι μοιάζει με μάτι θα βάλω και τη φωτογραφία, όπως είπα στο Instagram. [0:38:57] Οπότε πιστεύουν ότι θα μπορούσε να σε αυτό τον ωκεανό να να υπάρχει, να υπάρχει ζωή, ας το πούμε κάπως έτσι για το το αστέρι είναι λίγο πιο ψυχρό να το πω έτσι. [0:39:09] Τον ήλιο μας, οπότε δεν τοχει τηγανήσει να το πω έτσι. [0:39:13] Το πλανήτη, αυτό είναι τον πλανήτη αυτών, ναι. [0:39:19] Αυτό με τους πλανήτες είναι και ανέφερες και τον Άρη πριν. [0:39:22] Μάλιστα. [0:39:25] Έχω ένα μικρό με φυσική από φυσική με τα σωματίδια. [0:39:33] Έτσι ένα γρήγορο μετρήθηκε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια η μάζα από το πάνω quark. [0:39:41] Το πάνω cark είναι το πιο βαρύ από όλα τα το topless το top ναι. [0:39:49] Κάτσε υπάρχει top και app ναι, μπερδεύω πάντα αυτά α Ναι στα ελληνικά. Πώς είναι αυτά; [0:40:00] Κοίταξε να δεις τα πρώτα είναι υπάρχει το που είναι το πρώτο, το πρώτο flavor, η πρώτη γεύση και μετά έχεις το Strenge Charm και μετά έχεις τα top bottom. [0:40:10] Το ένα είναι, θα σου πω είναι είναι πάνω κάτω όμορφο περίεργο και. [0:40:21] Αχ πώς λέγονται τα top bottom έχουν έχουν άλλο όνομα, δεν είναι πάνω κάτω. [0:40:28] Τέτω συνέχισε και θα το θυμηθώ, εντάξει, εντάξει, ναι, δε θα περνάμε τις εξετάσεις, τη βάση διακοποιήκαμε. Τώρα αυτά δεν τα χρησιμοποιείται στα ελληνικά. Τέλος πάντων το top quark, τέλος πάντων, ήταν αυτό που ανακαλύφθηκε τελευταίο και πήρε και βραβείο Νόμπελ ή ανακάλυψε έγινε το 95 και βγήκε τελευταίο γιατί είναι από το πιο βαρύ, οπότε θέλει πολύ μεγάλη Έτσι στο στους επιταχυντές εκεί για να παραχθεί. [0:40:56] Αυτά μετράνε σε ηλεκτροιο volt ή V και όταν είχε βγει ήτανε. [0:41:02] Είχανε πει τότε ένα 151 μέχρι 197, δηλαδή ήταν ξέρεις τι ιατρική τιμή ΣΥΝ -20; Μήπως είναι υψηλό χαμηλό; [0:41:14] Ότι το μπορεί, δεν ξέρω τώρα κάποιος Άμα κάποιος ασχολείται με αυτά, μπορεί να ξέρει και πώς λέγονται στα ελληνικά, αλλά συνέχισε και μπορεί να το γκουγκλάνε και να σου πω την αλήθεια, οπότε όταν βγήκε πρώτη φορά η μάζα ήταν συν -20. Ξέρεις, τώρα κρύβεται την οποία ξέρουμε είναι 0,33 το σφάλμα δηλαδή μέσα σε εντάξει απτο απτο Sea. [0:41:42] Τον LC έχουνε γίνει αυτές οι μετρήσεις που είναι τα τελευταία χρόνια; [0:41:46] Είναι 172 και μισό συν, πλην αυτό το 0,33. [0:41:54] Και αυτό είναι σημαντικό για 2 λόγους όταν θα αναφέρω πρώτον πόσο εξελιχθεί, εξελιχθεί μέσα σε 30 χρόνια, ξέρεις. Η ακρίβεια αυτή με τις μετρήσεις και δεύτερον είναι σημαντικό γιατί σε πολλά μοντέλα και προβλέψεις και δεν μπορεί. Δεν θέλω να έχει τόσο μεγάλη ασάφεια στο στην τιμή αυτή, ενώ τώρα μπορεί να δουλέψουν πολύ καλύτερα τα μοντέλα και να γίνουν πιο ακριβείς προβλέψεις στο μέλλον. [0:42:22] Okay. [0:42:25] Αυτό. [0:42:27] Θα λοιπόν στη Wikipedia πάντως στην ελληνική που κοίταξα τώρα. [0:42:34] Ότι δεν τα δεν τα μεταφράζει δηλαδή εδώ που στο ελληνικό ας το πούμε. [0:42:44] Μέρος της Wikipedia που έβαλα τα quarks λέει, τι είναι και λοιπά και λέει ποια είναι; [0:42:52] Αλλά δεν τα δεν τα μεταφράζει. Δηλαδή δεν λέει το πάνω το κάτω έχει λέει είναι το U DC και έχει και μία φωτογραφία που είναι που είναι στα αγγλικά, Charm, Strength και top bottom. [0:43:07] Okay δεν τα δεν τα μεταφράζει. [0:43:11] Ναι, γιατί τώρα τι να πεις στο APP να είναι πάνω και το top να είναι επάνω; [0:43:16] Ποιο είναι παρόμοια; [0:43:19] Ναι, το top που θα το έλεγα υψηλό και χαμηλό top bottom ίσως κάπως έτσι, αλλά είναι ψηλό χαμηλά Θα ταλεγα τώρα που το σκέφτομαι. [0:43:31] Αλλά τέλος πάντων θα δούμε μήπως. [0:43:34] Αν κάποιος ξέρει πως μεταφράζονται κανονικά στα. [0:43:38] Α λοιπόν περίμενε λοιπόν, βρήκα σε μία άλλη σελίδα στα ελληνικά και όντως έτσι τα μεταφράζει πάνω κάτω ψιλό χαμηλό τα μεταφράζει πάνω άνω κάτω Εντάξει ναι πάνω κάτω δηλαδή. [0:43:57] Τα άλλα είναι παράξενο και χαριτωμένο το μεταφράζο, το ναι και το. [0:44:05] Top bottom το μεταφράζει υψηλό χαμηλό. [0:44:09] Και αυτό. [0:44:13] Οπότε κλείσε αυτήν. Έκλεισε αυτό λοιπόν, πάμε στο επόμενο θέμα. Διάβασα πρόσφατα. [0:44:22] Έτσι έχουμε πει πολλά και quantum Computing σε αυτό το podcast. Εντάξει, έχουμε καλέσει και το Δημήτρη. [0:44:28] Και είδα ένα άρθρο. [0:44:32] Που είναι από μία δουλειά που έγινε στο epfl στην Ελβετία. [0:44:38] Οι οποίοι το γκρουπ αυτό κατάφερε να φτιάξει ένα κύκλωμα το οποίο να λειτουργεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. [0:44:48] Και στην πραγματικότητα να χρησιμοποιεί μία μέθοδο, τέλος πάντων, να φαινόμενο που λέγεται Φαινόμενων για να ψύχεται λοιπόν, πάμε να κάνουμε λίγο break down αυτό. [0:45:01] Και μίλησα και με το Δημήτρη, πριν γράψουμε το Podcast και του Στειλα και του λέω ΡΕ συ μάλλον ρε συ του λέω ρε συ αυτό ισχύει, ξέρωγω γίνεται και θα σου πω. Μετά την απάντηση λοιπόν τώρα τι γίνεται; [0:45:15] Το πρόβλημα με τους κβαντικούς υπολογιστές είναι το εξής, ένα τέλος πάντων προβλήματα. [0:45:20] Είναι ότι για να δουλέψουνε το κβαντικό κομμάτι του υπολογιστή, ας το πούμε χρειάζεται πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, έτσι σχεδόν απόλυτο μηδέν. [0:45:33] Λοιπόν, τι γίνεται τώρα; Σκεφτείτε ότι. [0:45:40] Μου άρεσε ένα παράδειγμα που διάβασα, σκέφτεται ότι είσαι σε ένα δωμάτιο που έχει το απόλυτο μηδέν ωραία και γίνεται ένα πείραμα και εσείς μέσα στο δωμάτιο με ένα μαγειρικό τρόπο φοράς μία στολή ας το πούμε, η οποία είναι απόλυτα μονωμένη, οπότε δεν εκπέμπει σε θερμοκρασία. Τώρα ιδεατό ας το πούμε το παρελθόν. [0:46:04] Οπότε εσείς αυτό το δωμάτιο και γίνεται ένα πείραμα, δεν ξέρω βλέπεις κάτι να συμβαίνει προς τα μάτια σου και σουχουνε δώσει και ένα laptop για να κρατάς σημειώσεις αυτά που γίνονται. [0:46:15] Το laptop θα θερμανθεί, οπότε θέλοντας και μη θα ζεστάνεις το δωμάτιο όσο και να πιάσεις το μηδέν όσο και να μη θες αυτό το πρόβλημα υπάρχει με τους κβατικούς υπολογιστές, δηλαδή παρόλο που το πείραμα ας το πούμε. [0:46:33] Το ίδιο γίνεται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Προφανώς υπάρχουν και κανονικά κυκλώματα. Κανονικός υπολογιστής, ο οποίος επικοινωνεί για να περάσει το σήμα με καλωδιάκια κανονικά που θα μας δώσουν τις μετρήσεις πχ. Που γίνονται εντός και αυτό δημιουργεί πρόβλημα, οπότε ο τρόπος που το αντιμετωπίζουν είναι να προσπαθούν να το μονώνουνε να υπάρχει μία απομακρυσμένος τρόπος. [0:46:59] Ας το πούμε ελέγχου και όλα αυτά προσθέτουν θόρυβο και δυσκολεύουν τη διαδικασία, οπότε αυτό αυτό που κατάφερα να κάνουνε οι συγκεκριμένοι ομάδα. [0:47:07] Από ότι κατάλαβα, εντάξει, είναι λίγο γονείς, οπότε δεν τα κατάλαβα και όλα είναι να χρησιμοποιήσουν. Τέλος πάντων εκεί πέρα κάποια κάποιους συνδυασμούς γραφενίου και κάτι άλλα εκεί πέρα. [0:47:17] Και έφτιαξα σε ένα δισδιάστατο κύκλωμα του D τι σημαίνει δυσδιάστατο στα ηλεκτρονικά ή σημαίνει ότι σε πάχος είναι σε μετρήσιμα; Άτομα δηλαδή μπορεί να είναι 10 άτομα άνθρακα. Το πάχος, οπότε αυτό θεωρείται two di και υπάρχει ένα φαινόμενο. Τέλος πάντων, το φαινόμενο ners, το οποίο. [0:47:43] Nerst το οποίο είναι ένα φαινόμενο που μετατρέπει. [0:47:48] Αν έχεις ένα μαγνητικό πεδίο και το εφαρμόζεις κάθετα σε ένα υλικό, το οποίο έχει. [0:47:54] Διαφορετική θερμοκρασία κατά μήκος του ωραία. Αυτό μετατρέπεται σε ηλεκτρικό σήμα, οπότε τέλος πάντων με κάποιο τρόπο το ψύχουνε. Δεν έχει ουσία με το μαγνητικό πεδίο. [0:48:08] Λοιπόν αυτό θεωρείται break through, ας το πούμε θεωρείται γιατί δεν είχε γίνει ποτέ ξανά, οπότε θα μπορέσει να δώσει boost στα ηλεκτρικά κυκλώματα τα οποία δουλεύουνε πάνω σε κουβατικούς υπολογιστές. Τώρα τι μου είπε ο. [0:48:26] Τι μου πω ο Δημήτρης που μίλησε μαζί του, ναι, ήταν λιγότερο ενθουσιασμένος γιατί μουπε Τι κάνεις μου λέει αυτά γίνονται μία φορά πετυχαίνει, βγάζουνε το paper μου λέει αλλά δεν είναι επαναλαμβανόμενα, οπότε σχεδόν πάντα πέφτουν στο κενό. Δηλαδή είναι, δεν μπορείς να κάνεις reproduce το συγκεκριμένο πείραμα, οπότε αν θες να το κάνεις σε πολλούς είναι δύσκολο αυτό, οπότε μου λέει Εντάξει άστο μου λέει κράτα μικρό καλάθι και βασικά. [0:48:57] Για την ιστορία κιόλας μου έστειλε ένα άλλο paper από το arkive όταν μου απάντησε και μου λέει αυτό μου λέει είναι το πιο. [0:49:03] Καινοτόμο που έχει γίνει αυτή την περίοδο. [0:49:07] Το οποίο εντάξει τώρα τι να σου πω εγώ; Το Μουστειλε ένα paper σχεδόν εντάξει, δεν κατάλαβα τίποτα γιατί σε αυτά πρέπει να δω το πρέπει να δω το άρθρο να είναι να τα εξηγείται μπορώ να. [0:49:20] Δεν μπορώ να διαβάσω paper σε. [0:49:24] Αυτό το arcade εντάξει διάβασμα άμα δεν είναι, δεν είναι αντικείμενο μου, οπότε αυτό πρέπει να μου το εξηγήσει κάποιος, όπως άλλο να σου εξηγήσω εγώ πώς κάνουμε εδώ πέρα κάποια κάποια ανακαλύψεις αστροφυσικές που λέω για το James Webb και άλλο να σου στείλω το paper του James Web δε θα καταλάβεις τίποτα άμα διαβάσουμε το paper. [0:49:42] Ναι, οπότε μουστειλε ένα paper που είναι κάποιοι που έφτασαν 56 cubitch να χρησιμοποιήσουνε. [0:49:51] Για ένα πείραμα το οποίο είναι έτσι state of the. [0:49:56] [0:50:00] Από το είναι από τις ΗΠΑ. [0:50:03] Η πρώτη πρέπει να είναι από εταιρεία. Νομίζω γιατί λέγεται Quantineum. Είναι σαν να λες com είναι γνωστή ένα οξφόρ από το Λονδίνο κιόλας. [0:50:17] Νομίζω connectica είναι η ναι και στην Αμερική και Αγγλία και νομίζω και Ασία κάπου και τα υπόλοιπα είναι. [0:50:26] Όλα τα δηλαδή που βλέπω τα fillations στο ένα είναι Global Technology Apply Research. [0:50:33] JP Morgan Chase φαντάζομαι αυτή είναι που πληρώνουνε. [0:50:37] Το άλλο είναι computation science Division. [0:50:40] Argon National Labra στο Lemon Tillois το άλλο είναι. [0:50:48] Πάλι τα γραφεία αυτής της. [0:50:53] Και το άλλο είναι calte που πάντα υπάρχει το πολύ κόσμο πολύ είναι νήση πολύ αυτά. [0:51:03] Οπότε ναι, αυτά με τα quantum Computers, οπότε το Ρεζούμε είναι ότι έγινε, έπαιξε λίγο στα MEDIA. Αυτή η ανακάλυψη στο από το EPFR στην Ελβετία και ο φίλος μου ο Δημήτρης λέει ότι είναι λίγο δύσκολα αυτά γιατί σχεδόν ποτέ δεν μπορείς να τα αναπαράγεις, οπότε θα δείξει πού θα κάτσει. Απλά συνήθως είναι απλά έχει λίγο βαρύταμο γιατί είναι από. [0:51:26] Από πανεπιστήμιο που έχει καλό repuitation, δηλαδή είναι κάποιο random στο είναι κουβαλάς, είναι δυνατή, έχουνε άμα έχει έχει κάσει η Ελβετία και κουβαλάει σε αυτά έτσι κακά το ψέματα αυτά. [0:51:43] Σου δίνω πάθα και δεν ξέρω αν έχεις κάτι τελευταίο, έτσι μην το έχω 2 θεματάκια να το ένα είναι. [0:51:52] Ένα διαστημικό και ένα για τα σωματίδια πάλι. [0:51:55] Για την ισχυρή πυρηνική δύναμη τη θες πρώτα ΠΕΣ ισχυρή πυρηνική δύναμη να πούμε έτσι, okay; Αυτό λοιπόν ήταν κάτι που δεν ήξερα ότι δεν ξέρουμε πόσο ισχυρή είναι ισχυρή πυρηνική δύναμη δεν έχουμε εκείνο το συντελεστή, όπως είναι το άλφα και το. [0:52:16] Μπράβο υπάρχει ένας αντίστοιχος συντελεστής που λέει πόσο ισχυρό είναι, αλλά η ακρίβεια με την οποία. [0:52:23] Το γνωρίζαμε, ήταν ξέρωγω 100 εκατομμύρια φορές χειρότερη από αυτό που ξέρουμε για τον ηλεκτρομαγνητισμό, για τα ηλεκτρόνια OK και όχι μόνο αυτό υπήρχε και μια. [0:52:35] Αυτό αλλάζει λίγο με την απόσταση, ας πούμε, 2 σωματιδίων. [0:52:40] Και το ξέραμε κάπως στις στις κοντινές αποστάσεις. [0:52:47] Που δεν είναι τόσο ισχυρή πριν και δύναμη δυναμώνει όσο τα απομακρύνεις, πάει ανάποδα. [0:52:54] Για αυτό το μάλλον και οι πυρήνες μαζί. [0:52:58] Αλλά όταν τα απομακρύνεις και είναι μεγάλες οι αποστάσεις και οι ενέργειες, τότε δεν είχαμε. [0:53:04] Καμία ιδέα, ας πούμε, μηδέν, όχι. [0:53:10] Μέχρι πρότινος κάποια τιμή, τίποτα. [0:53:14] Και ο βασικός λόγος που υπήρχε αυτή η δυσκολία είναι ότι στον ηλεκτρομαγνητισμό ξέρεις τα ηλεκτρόνια που είναι φορτισμένα και υπάρχει το φωτόνιο, το οποίο είναι ο φορέας της δύναμης της ηλεκτρομαγνητικής, το οποίο όμως δεν είναι φορτισμένο. Δηλαδή δεν είναι ένα άλλο σωματίδιο στην ισχυρή πυρηνική δύναμη δεν ισχύει αυτό. Υπάρχουν τα κουάρκ, ας πούμε που έχουνε. [0:53:40] Τα τα φορτία τα χρωματικά και υπάρχει το λουώνιο που μεταφέρει τη δύναμη, αλλά και αυτό έχει χρωματικό φορτίο. [0:53:48] Άλλα 2 γιατί αυτό που κάνει αλλάζει χρώματα συνεχόμενα στα κουάρκ γύρω γύρω το θέμα είναι ότι αλληλεπιδρά με τον εαυτό του και αυτό το κάνει σχεδόν αδύνατο να υπολογίσεις την. [0:54:02] Την ισχύ της δύναμης. [0:54:04] Τέλος πάντων δεν θα τα πολυλογώ πολύ, αλλά στις κοντινές αποστάσεις είχε βρεθεί ότι. [0:54:15] Μικραίνει ισχυρή πυρηνική δύναμη. Αυτό είναι που λέμε συμπτωτική ελευθερία. Κάποιοι τοχουν ακούσει ίσως στη φυσική. Ξέρεις αυτό είχε πάρει το Νόμπελ το 2004, ήταν ανακάλυψη. [0:54:31] Αλλά μετά όσο τα απομάκρυνες υποτίθεται μεγάλωνε μέχρι το άπειρο, ξέρω γω. [0:54:37] Και δεν ήξερε κανείς. [0:54:40] Αν ισχύει αυτό αν σταματάει. [0:54:45] Τέλος πάντων, τώρα έχουν υπάρχει αρκετά καλή κατανόηση. Υπάρχουν 2 3 γκρουπ ας πούμε που τώρα μπορούμε και επαληθεύουμε μετρήσεις με 2 διαφορετικές και ανεξάρτητες θεωρίες για το πώς πρέπει ναναι. Και όλα αυτά λένε ότι ουσιαστικά ισχυρή δύναμη ανεβαίνει όπως. [0:55:08] Μεγαλώνει αποστάσεις, αλλά μετά κάπου σταθεροποιείται. [0:55:12] OK. [0:55:15] Και αυτό τώρα. [0:55:20] Έχει έχει διάφορες επεκτάσεις, κυρίως τα μοντέλα, ας πούμε, να μπορούν να γίνουν με με πολύ καλή ακρίβεια απόδω και πέρα, ενώ πριν ήταν εντελώς άγνωστο. [0:55:34] Αυτό ήταν, ξέρεις μία αυτό δεν έγινε ένα paper τώρα είναι μία σειρά από paper τελευταία δεκαετία. [0:55:43] Αλλά τέλος πάντων έχουμε φτάσει σε σημείο που να τα καταλαβαίνουμε καλά για πρώτη φορά αυτά. [0:55:50] Ναι ο κ. [0:55:54] Ενδιαφέρον. [0:55:56] Πάντα έτσι, αυτά τα σούπερ φυσικά θέματα έχουνε. [0:56:02] Έχουν ενδιαφέρον; [0:56:04] Εντάξει, δεν θα το έλεγα και σούπερ σε αυτό. Εννοώ να ξέρεις πολύ. Ισχυρή είναι η δύναμη. Είναι λίγο ναι, αλλά εννοώ Π Χ ξέρεις τώρα ισχυρή πυρηνική αυτά τα κβαντικά πάντα έτσι είναι. Έχουνε ενδιαφέρον, τραβάνε, εντάξει, είναι λίγο πιο δυσνόητα ναι. [0:56:23] Και θέλω να κλείσω με άλλο θέμα διαστημικό θα το ΔΕΣ και εσύ που εσύ που έφερε Κίνα από πίσω από το φεγγάρι. [0:56:35] Πώς το λένε; [0:56:39] Ναι, το οποίο μάλιστα ήταν για πρώτη φορά από την σκοτεινή μεριά του φεγγάλλου την πίσω. [0:56:48] Και κοίταζα λίγο, ξέρεις πως έχει εξελιχθεί το πρόγραμμά τους; Αυτό ήτανε το Τσάνγκ 6 έχουνε στείλει άλλα 5 πριν το πρώτο, ήταν το 2007 που πήγε έτσι λίγο από το φεγγάρι έβαλε κάποιες φωτογραφίες. [0:57:03] Το τσανγκ 2 ήταν το 2010 πάλι γύρω από το φεγγάρι και μετά του Στείλανε και σε αυτόν τον αστεροειδίτων του. [0:57:13] Ώστε να έχεις ακούσει όχι, είναι γνωστός. Πάει έτσι γύρω από τον ήλιο, το Okay Ε και ωραίο όνομα. [0:57:22] Το τσάνγκ 3 είναι που προσγειώθηκε στην κοντινή μεριά του 2013. Τσανγκ 4 προσγειώθηκε στην από πίσω μεριά του 19. [0:57:32] Το τσανγκ 5 ήταν που. [0:57:35] Χώμα πίσω από το φεγγάρι και πέτρες το 2020. [0:57:42] Και φέτος είναι που έφερε πίσω από την απέναντι μεριά που είναι τα πρώτα και έχει και ένα σωρό τώρα πολιτική μέσα σε αυτό ξέρεις το παρακαλάνε διάφορα γκρουπ εκτός Κίνας. Δώστε μας κι εμάς λίγο χώμα να το μελετήσουμε και λέω και η πολιτική μέσα γίνεται χαμός. [0:58:02] Και έχει σχεδιάσει υπάρχει τσάνγκ 7 και 8. Στα σχέδια που θαναι και τα 2 αυτή τη δεκαετία που έχει να κάνει πιο πολύ με. [0:58:13] Δηλαδή αν υπάρχουν resources και μπορεί να να δημιουργηθεί κάποια βάση εκεί. [0:58:19] Είναι εκεί, είναι και εκείνα να στείλεις το φεγγάρι μέχρι το 2030 ανθρώπους, όπως και η NASA. [0:58:29] Συνιστά ο κ. [0:58:32] Ωραία ας το κλείσουμε εδώ που φτάνουμε και την ώρα μην κουράσουμε και παραπάνω ή και αλλιώς τώρα καλοκαιρινό επεισόδιο είναι εμείς εγώ από το χειμώνα της έχει λύσει με το κρύο και το ζεστό καφέ. Εσύ με το με καλοκαίρι του Ηνωμένου Βασιλείου καλοκαίρι, Εντάξει ναι. [0:58:53] Αυτά ελπίζω να άρεσε το επεισόδιο άμα στείλουνε και έτσι κι αλλιώς είχε πολλή συζήτηση, οπότε μπορεί να μας στείλουν και κάνα σχόλιο ή να γράψουν από κάτω. [0:59:02] Και ο κόσμος την την άποψή του. Κανείς δεν έχει σωστό και λάθος έτσι κι αλλιώς αυτά γιατί τα γιατί είναι κάτι πρωτόγνωρο. [0:59:12] Οπότε. [0:59:15] Ναι, αυτό δεν έχει, δεν υπάρχει λάθος και σωστή άποψη. Νομίζω ο κ. Αυτά καλά καλοκαίρι κάποια στιγμή θα τα ξαναπούμε λογικά ίσως να ξαναβγάλουμε επεισόδιο, αλλά δεν υπάρχει πρόγραμμα. Τώρα εντάξει ναι, το λογικά ναι, τώρα βγήκαν ένα ξέμπαρκο και τον Αύγουστο ίσως πάλι τίποτα νέα αυτό θα πάει, θα δούμε ναι, αυτό θα πάει με τη διάθεση τη δική μας. [0:59:40] Οπότε τι να πω; Καλές διακοπές σε όλους και. [0:59:45] [0:59:58] Game of Thrones βλέπεις; [1:00:00] Το σπίτι του δράκου έτσι μεταφράζεται. [1:00:07] Το μπερδεύω το βλέπω και έχω να πω το εξής. [1:00:12] Έβαλα συνδρομή από αυτό το Max, το hbb o Max ωραία. [1:00:17] Έβαλα, θα σου πω γιατί γιατί λόγω του. [1:00:22] Έβγαλε ένα πρόμο, ας το πούμε ετήσια συνδρομή στο βασικό πακέτο, τα μισά λεφτά ωραία. [1:00:30] Τώρα ο γιος σου μας ακούνε και λένε τώρα καλά. Αυτός κάθε και πλήρωνε συνδρομές να πω ότι γενικά τα πληρώνω όλα με τη διεύθυνση, τη χιλιανή που γενικά τις συνδρομές είναι πολύ πιο οικονομικές παιδιά σε σχέση με πιο στενά να ζείτε στην Αμερική ή στην Αγγλία ή στην Ευρώπη είναι φθηνές σύνδρομες εδώ πέρα σχεδόν τα μισά λεφτά σε όλα. [1:00:52] Οπότε έβαλα άρα το πρόβλημα είναι το βασικό πακέτο, έχει διαφημίσεις στο HB o Max και θα σου πω το εξής. [1:01:01] Το οποίο με χάλασε λίγο με ξενέρωσε ότι εντάξει ένας λόγος που είπα αστυβάλω τη συνδρομή είναι ότι έχει έχει πολύ καλό περιεχόμενο. Το HPO Max έχει πολύ καλές σειρές. Όχι, δεν το έβαλα μόνο για το game of thrones. Το βαλα με αφορμή το Game of Thrones, Game of Thrones κι εσείς ναι μωρέ γιατί ε πάντα game of thrones. [1:01:21] Επειδή κιόλας είμαι ίδια ζώνη ώρα με την ανατολική ακτή των η Π. Α. Ξέρω ότι κάθε Κυριακή 9 μπορώ να βάλω το επεισόδιο, οπότε Κυριακή σε 9 Live την Κυριακή σε αυτό το βλέπω Δευτέρα. [1:01:33] Εγώ κυρία και 09:00 το βράδυ που την Δευτέρα δουλεύουμε έτσι κι αλλιώς κυριακρό κάθομαι στο κρεβάτι μου βάζω το game of thrones και βλέπετε το επεισόδιό μου, οπότε ήθελα να το να έχω πρόσβαση κατευθείαν να μην περιμένω δηλαδή πειρατικά να ανέβει κάπου και τέτοια. [1:01:49] Το οποίο στο Hbo το Game of Thrones φαντάζομαι επειδή είναι το πιο διάσημο, τι γίνεται σου έχει μια διαφήμιση 30 δευτερόλεπτα στην αρχή και μετά παίζει η σερί, αλλά στις άλλες τις σειρές είναι σαν το Youtube. [1:02:02] Ανά 10 λεπτά συνέχεια έχει κάνει, σταματάει και παίζει διαφήμιση και είναι εντάξει κάπου όπα τέλος πάντων μαρέσει okay περισσότερο η δεύτερη σεζόν από την πρώτη. [1:02:16] Είναι καλό, είναι καλό. Δεν έχω παράπονο. Δηλαδή δεν μπορώ να πω ότι το ότι εσύ είναι άλλες σειρές, που καταλαβαίνεις ότι βγάζουνε το ή το μόνο και μόνο για τα λεφτά, ότι επειδή πέτυχε το πρώτο σου λέει κάτσε να βγάλουμε κι άλλο, αλλά αυτό δεν είναι έτσι. [1:02:32] Μπορώ να δεχτώ να πει κάποιος ότι το βασικό game of είναι καλύτερο; OK, το δέχομαι ναι, είναι καλύτερο, αλλά δεν μου βγάζει ότι το βγάλανε μόνο για τα λεφτά αυτό και μου αρέσει αυτό είναι καλύτερα. Το dragons είναι καλύτερο από την τελευταία σεζόν του game of Thrones. Σίγουρα ναι που ήτανε λίγο αρπακόλα. [1:02:55] Εγώ να σου πω Μαρέσει πιο πολύ από το Game of Thrones. Αυτό γιατί σαν να τα έχουνε refine κάνουνε refine λίγο και σου δίνουν ακριβώς αυτά τα οποία στα οποία σειρά είναι καλή. [1:03:07] Δεν δεν έχει όμως το EPIC του Game of Thrones. [1:03:11] Και με τις μεγάλες κλίμακες μάχες. [1:03:15] Αλλά ξέρω τα τελευταία επεισόδιο που είδα είναι αυτό το τέταρτο με τη μάχη το δράκων. Εκεί δεν θα κάνουμε, αλλά σούπερ ήτανε, ενώ είναι πράγματα που δεν τα βλέπεις αλλού, αυτά συμφωνώ σούπερ και το τελευταίο επεισόδιο ήταν game of thrones, δηλαδή αυτά που γίνανε λες. Βλέπω game of thrones έτσι αυτό γιατί το είχαμε ξεχάσει λίγο ήταν λίγο παραμυθάκι μέχρι τώρα. [1:03:41] Αλλά ήτανε game of Thrones ναι, πολύ καλό και λογικά θα βγει και το the last was η επόμενη σεζόν μόλις τελειώσει αυτό, οπότε συνεχίζουμε με το HB o Max Μπράβο έχει content, έχει περιεχόμενο να οπότε μπράβο ναι εγώ εγώ αυτό θα καίγομαι τόσο το βάθος ούτε τα stars αυτά κολλάει που δεν είναι στην ίδια σακούλα τώρα. [1:04:07] Τα τα αντίστοιχα είναι μία καταστροφή. Τώρα στο βάση είναι πάρα πολύ ωραία σειρά. Ναι, είναι καλύτερο ναι από οτιδήποτε marvel syra και. [1:04:16] Πιστεύω και πάμε κανείς ναι ναι για το STAR wars. [1:04:21] Το εγώ περιμένω να δω που βγάλανε θα βγείτε τώρα θα βγει το Ιανουάριο του 25 ξέρω γω αλλά εντάξει είναι αγαπημένοι μου sci fy σειρά τελευταίων ετών. Δεν το έχω δει. Θέλω να το δω γιατί θα σου πω θέλω να πω αυτό Ναι ναι το ξέρω θέλω να δω στο Max μια και το πληρώνω. [1:04:45] Το success. [1:04:48] Είδα το βλέπω δηλαδή παράλληλα με το Game of Thrones. [1:04:54] Το watchmen τη σειρά του HB o Max δεν ξέρω αν το έχεις δει τι το έχω δει; Όχι, δεν είχα ξέρω τι και είναι super faktar από αυτά τα πράγματα που γίνονται σε αυτή τη σειρά δηλαδή. [1:05:07] Δεν ξέρω αν πρέπει να το προτείνω αυτό. Ξεκίνησα τώρα, δεν θέλω να το σταματήσω καλά. Μία σεζόν είναι έτσι. 8 επεισόδια είναι άλλα, είναι 01:00 το καθένα και είμαι σε φάση ας δω τι γίνεται, αλλά παίζει ωραία να το μετανιώσει στο τέλος για το τι έχασα χρόνο για να δω αυτό το πράγμα, αλλά δεν είναι κακό, αλλά είναι πουλάς και πολύ καλά δεν το πουλάω, δεν το πουλάω. [1:05:29] Τέλος, από αυτή την ταινία είχε βγει μια ταινία ταινία Δεν έχω πει κι εγώ χρόνια εντάξει ήταν η ταινία δεν μου έχει μείνει κάτι φοβερό, αλλά ωραία. Η σειρά έχει πολύ καλή. Το audib νομίζω έχει πάνω από 7. Πρέπει να έχει εφτάμισι 8. Κάτι τέτοιο δεν είναι κακή η σειρά, αλλά είναι πολύ φακ αυτό είναι. [1:05:46] Τι τι άλλο γίνεται;